וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי שגרירות ישראל בקהיר נפגשו עם אילן גרפל

פנחס וולף

14.6.2011 / 17:22

ממשרד החוץ נמסר עוד כי הנציגים התרשמו שהישראלי שנעצר במצרים בחשד לריגול נמצא במצב טוב, והוסיפו כי ימשיכו לפעול לשחרורו

אנשי שגרירות ישראל במצרים פגשו היום (שלישי) את אילן גרפל, הישראלי שנעצר במצרים בחשד לריגול, ושוחחו איתו ועם התביעה הכללית המצרית, כך מסר דובר משרד החוץ יגאל פלמור. לדבריו, אנשי השגרירות התרשמו שמצבו של גרפל טוב ואמרו כי "אנו נמשיך לפעול לשחרורו". הפגישה עם גרפל נערכה לאחר שבמשך היום פנתה השגרירות לשלטונות מצרים כדי לאפשר את הפגישה. השלטונות מסרו לבסוף תשובה חיובית, זאת למרות העובדה שארה"ב פרשה את חסותה הקונסולרית עליו, זאת כיוון שהוא נכנס למדינה עם דרכון אמריקאי.

על פי דיווחים בעיתונות המקומית, השלטונות במצרים אישרו אתמול כי עצרו את גרפל, בחשד שריגל לטובת ישראל. עוד דווח שהוא נעצר במלון מפורסם במרכז קהיר כשברשותו מחשב נייד ושלושה טלפונים ניידים, אשר מכילים, לטענת כלי התקשורת במצרים, "מידע חשוב ומסוכן אשר עלול לפגוע בביטחון המדינה".

גרפל, יהודי-אמריקאי במוצאו, עלה לישראל בשנת 2004 כדי לבלות שנה אקדמית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, שבמהלכה החליט להתגייס לצה"ל כחייל בודד. במהלך שירותו הצבאי בצנחנים, השתתף במלחמת לבנון השנייה, ואף נפצע בקרב בטייבה שבדרום לבנון.

סטודנט מוזר או מרגל?

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר לראשונה לפרשה. לדברי ליברמן, "מדובר בסטודנט קצת מוזר וקצת חסר אחריות, אך אין לו שום קשר בשום דרך למודיעין הישראלי או האמריקאי. מדובר בהתנהלות מוזרה של המצרים, שקיבלו את ההבהרות מצדנו, ולכן אני מקווה שהסיפור יסתיים במהרה. גרפל הוא איש תמים, כנראה לא לגמרי אחראי, ולא מעבר לזה".

אמו של גרפל, איירין, סיפרה אמש לוואלה! חדשות כי בנה שוהה במצרים מאז תחילת חודש מאי, במסגרת התנדבות בארגון בינלאומי שסייע לפליטים אפריקאים במצרים - עיסוק לו בחר להקדיש את חופשת הקיץ שלו, מלימודיו לתואר שני במשפטים באוניברסיטה באטלנטה, ג'ורג'יה.

עוד על אילן גרפל:
ליברמן: "גרפל? סטודנט קצת מוזר, לא מרגל"
בירושלים טוענים: "החשדות נגד גרפל - קשקוש מוחלט"
ישראל לארה"ב: סייעו בהבאת מידע על אילן גרפל
גרפל העצור במצרים שוחח עם אמו: "מרגיש טוב"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully