וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירושלים טוענים: "החשדות נגד גרפל - קשקוש מוחלט"

פנחס וולף

14.6.2011 / 8:17

בישראל מתייחסים בזלזול לטענות שהופצו במצרים בנוגע לצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, שנעצר בחשד לריגול. "מצרים תפסה ילד תמים, לא איזה ג'יימס בונד"

בישראל ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות בנוגע לפרשת אילן גרפל, שעצור במצרים בחשד לריגול. גורמים מדיניים אמרו אמש (שני) כי "מצרים תפסה ילד תמים, לא איזה ג'יימס בונד". הגורמים המדיניים גם הגדירו את הידיעות שהופצו במצרים בנושא של גרפל כ"קשקוש מוחלט". בגל"צ דווח כי בפמליית ראש הממשלה ששב הבוקר לארץ מביקור מדיני באיטליה, התייחסו לדיווחים בזלזול ואמרו שלא מדובר בסוכן מוסד או באדם שנשלח למצרים מטעם מדינת ישראל.

מקור מצרי אמר אתמול לאתר המצרי "אל-יום א-סאבע", כי משימתו המרכזית של גרפל הייתה לבחון את תגובות האזרחים להתנהלותה של המועצה הצבאית העליונה, המנהלת את ענייניה של מצרים מאז הדחתו של הנשיא חוסני מובארק. "הוא התכוון גם לנוע בין המחוזות הנמצאים בגבול, ובראשם מחוז צפון סיני ובעיקר אזור אל-עריש, וזאת כדי לעקוב אחר צינורות הגז ולשמוע את דעתם על פתיחת מעבר רפיח", אמר.

לדברי המקור, לפני שהגיע למצרים תכנן גרפל לבקר במספר מקומות מרכזיים, כשהבולטים בהם הם כיכר תחריר וכיכר מוסטפא מחמוד, וזאת "על מנת לעקוב אחר פעילותם של תומכי הנשיא המודח חוסני מובארק ולעמוד על הסיבות שבגללן הם תומכים בו ובצבא".

אילן גרפל, יהודי-אמריקאי שעלה לישראל ב-2004 ושירת בצה"ל, שוהה לדברי אמו במצרים מאז תחילת חודש מאי, במסגרת התנדבות בארגון בינלאומי שסייע לפליטים אפריקאים במצרים - העיסוק לו בחר להקדיש את חופשת הקיץ שלו, מלימודיו לתואר שני במשפטים באוניברסיטה באטלנטה, ג'ורג'יה.

אמו של גרפל, איירין, סיפרה אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות על מעצר בנה. לדבריה, השיחה עם בנה, שהתקיימה בתיווכה של השגרירות האמריקאית בקהיר, הייתה "קצרה ביותר", אך הסתיימה בתחושה כי מצבו של בנה סביר. "השגרירות האמריקאית איתרה אותו, והם התקשרו", סיפרה. "דיברנו אתו הבוקר, והוא נשמע טוב. הוא בסדר. זו הייתה הדאגה העיקרית שלי, כי היו לי סיוטים לגבי מה שהם עלולים לעשות לו. אבל הוא אמר שמתייחסים אליו יפה".

עוד בפרשת אילן גרפל:

גרפל בראיון ב-2006: "רוצה לחזור ללבנון כתייר"

ישראל לארה"ב: סייעו בהבאת מידע על אילן גרפל

לישראל אין ככל הנראה מעמד משפטי לפרוש חסות קונסולרית על אילן גרפל, הישראלי-אמריקאי העצור במצרים, בעקבות העובדה שהאמריקאים לקחו עליו את חסותם והקונסול האמריקאי במצרים אף נפגש עמו. הסיבה לכך היא שבדרך כלל, על פי הנוהג הקיים במדינות שונות בעולם, רק מדינה אחת יכולה לפרוש את חסותה הקונסולרית על אזרח, כלומר לדאוג לצרכיו החוקיים בעת שהותו במדינה זרה. במקרה הזה המצרים העדיפו לשתף פעולה
עם האמריקאים ולא עם ישראל.

ביקור הקונסול האמריקאי התקיים לאחר שישראל פנתה אתמול לארצות הברית על מנת שוושינגטון תבצע בירור האם אילן גרפל הוא אכן הישראלי שלפי דיווחים בתקשורת המצרית נעצר בקהיר בחשד לריגול. זאת, בעקבות העובדה שברשותו גם אזרחות אמריקאית.

במקביל, ישראל פנתה לשלטונות מצרים כדי לאמת את הידיעה, אולם במצרים לא ממש שיתפו פעולה. בכל מקרה, בישראל שבו ואמרו אתמול כי הישראלי העצור במצרים הוא לא סוכן כלשהו. במשרד החוץ אישרו הערב שהקונסול האמריקאי נפגש עם גרפל, והקונסוליה נמצאת איתו בקשר. עם זאת, הוסיפו, כי המגעים עם האמריקאים ועם המצרים נמשכים כל הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully