וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לארה"ב: סייעו בהבאת מידע על אילן גרפל

פנחס וולף, שירה גינוסר וניר יהב

13.6.2011 / 14:16

גורמים מדיניים בירושלים סיפרו כי ישראל מנסה לאמת את המידע על מעצר האזרח הישראלי, החשוד בריגול. חבריו סיפרו לוואלה! חדשות על "בחור מקסים שמאוד התעניין במזרחנות"

תמונות גולשים

(צילום: צילומי חובבים שהועלו ליוטיוב ופייסבוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ישראל פנתה לארצות הברית על מנת שוושינגטון תבצע בירור, האם אילן גרפל הוא אכן הישראלי שלפי דיווחים בתקשורת המצרית נעצר בקהיר בחשד לריגול. כך אמרו בצהריים (שני) גורמים מדיניים לוואלה! חדשות. לדברי הגורמים, דרך אתר פייסבוק אותר אדם עם תמונה ושם הזהים לאלה שפורסמו בתקשורת המצרית. הגורמים הוסיפו כי לאדם זה יש אזרחות אמריקאית ולכן המידע הועבר גם לוושינגטון.

במקביל פנתה ישראל דרך מספר צינורות לקהיר, על מנת לאמת את הידיעה, אולם עד כה לא ניתן שום אישור מצרי רשמי לדיווחים. בכל מקרה, בישראל אומרים בפירוש כי גם אם אכן נעצר ישראלי במצרים, לא מדובר בסוכן כלשהו. לדברי הגורמים המדיניים, "שום סוכן לא נעצר בחשד לדבר כלשהו".

הגנרל המצרי סאמח סייף, שרואיין לתכנית טלוויזיה מצרית, סיפק פרטים נוספים על הפרשה, ואמר כי מאז ההפיכה במצרים נחשפו ארבע פרשיות ריגול לטובת ישראל וכי חשיפתו של גרפל היא החשיפה החמישית. "המוסד גייס את גרפל ושלח אותו ביום השלישי למהפכה תוך שהוא משתמש בוויזת תייר. הוא סיפר למפגינים שהוא עיתונאי רומני, ולעיתים אוסטרלי. הוא נפגש עם מתפללים במסגד אל-אזהר כדי להבין לאן הולכת מצרים והאם היא פונה לכיוון דתי. בערב הלך להיפגש עם אינטלקטואלים בבתי קפה ומאוחר בלילה נהג להגיע למקומות מפוקפקים ולהיפגש עם בחורות". גנרל אחר בשם חוסאם סווילם סיפר כי גרפל ביקר במצרים 5 פעמים לפני המהפכה "והמודיעין המצרי עקב אחריו וצילם אותו בכל מקום שבו ביקר. בפעם הזו הוא רצה להכיר היטב את האיסלם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך פרופיל הפייסבוק של אילן גרפל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, מכריו של גרפל שנפצע במהלך שירותו במלחמת לבנון השנייה, סיפרו כי מדובר בבחור אמיץ. "הוא בחור טוב כזה", אמר צעיר ששירת עם גרפל בצה"ל. "היינו ביחד בצבא משנת 2006 ועד שנת 2008, אני זוכר אותו כלוחם ללא פחד, מאוד אמיץ. הוא היה חייל בודד, יותר מופנם מהישראלי החברמן הטיפוסי, אולם לגמרי איש שיחה".

אחד מחבריו של גרפל סיפר כי "אילן הגיע לארץ כחייל בודד, אבא שלו ירד לארצות הברית, סבא שלו שכבר מת היה גר בתל אביב ואיתו הוא גר במהלך הצבא. מדובר בבחור מקסים וכל מה שעניין אותו זה לאכול כל היום ובאופן ספציפי שווארמה. הוא קיבל רסיס ביד במלחמת לבנון השנייה".

החבר הוסיף כי "אחרי הצבא, הוא חזר להשלים תואר שני במשפטים בארצות הברית. הוא התעניין מאוד במזרחנות, טייל הרבה במצרים וסיפר כל הזמן שהוא פוגש מצרים ועל השיחות שלו איתם. אילן עסק לפעמים בפעילויות של שלום בשטחים. הוא ניצל את האזרחות האמריקאית כדי להיכנס לשטחים, היה ניגש לבתים של פלסטינים ומדבר איתם על השלום. אני מאמין שבגלל האזרחות הישראלית שלו, תפרו עליו משהו. כל החבר'ה מהמחלקה עושים צחוקים מהבוקר, על מה אילן עושה להם שם בכלא המצרי".

עוד באותו נושא:
כלי תקשורת במצרים: כך נראה "המרגל" הישראלי שנעצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully