וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "גרפל? סטודנט קצת מוזר, לא מרגל"

בהתייחסות ראשונה לפרשת הצעיר הישראלי-אמריקאי העצור במצרים בחשד לריגול, הביע שר החוץ תקווה כי המקרה יגיע במהרה לסיום. "אין לו שום קשר בשום דרך למודיעין הישראלי"

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (שלישי) לראשונה לפרשת הצעיר הישראלי-אמריקאי אילן גרפל, העצור במצרים בחשד לריגול. לדברי ליברמן, "מדובר בסטודנט קצת מוזר וקצת חסר אחריות, אך אין לו שום קשר בשום דרך למודיעין הישראלי או האמריקאי. מדובר בהתנהלות מוזרה של המצרים, שקיבלו את ההבהרות מצדנו, ולכן אני מקווה שהסיפור יסתיים במהרה. גרפל הוא איש תמים, כנראה לא לגמרי אחראי, ולא מעבר לזה".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף ליברמן השוהה בביקור מדיני באיטליה כי "המצרים קיבלו כל ההבהרות הדרושות. אני חושב שגם הם מבינים שכדאי להם לסגת מהפרשה הזאת. כשקורות טעויות הפוכות, הטיפול שלנו הוא תמיד מהיר ואפקטיבי ואנחנו לא חוששים להודות בטעויות. אני מקווה שגרפל ישוחרר במהירות האפשרית. אני מאמין שבימים הקרובים הוא יגורש ללא משפט. לא רוצה לחשוב על תרחיש אחר".

ליברמן התייחס גם ליחסים של ישראל עם אנקרה ואמר כי "התוצאות בבחירות בטורקיה הן עניין פנימי טורקי ואין לנו שום עניין להתייחס לתוצאות. לא התערבנו ולא נתערב בכך. יש שגרירויות ואנו בהחלט מקיימים מגעים שוטפים. אין לנו עניין בעימות עם טורקיה. אנחנו לא מחפשים להתגרות ויש מגעים שוטפים בין המדינות, כולל בנושא המשט. מי שרוצה להעביר סיוע הומניטרי – מוזמן לעשות כן, אך לא נאפשר לאף אחד לפגוע בריבונות ישראלית".

ליברמן ציין כי הטורקים "יצטרכו לקבוע מה מדיניות החוץ שלהם. אנחנו לא שינינו את היחס כלפיהם. לא תהיה שום התנצלות ואין שום סיבה להתנצל. התנהגנו בצורה אחראית. היו טעויות, אך הטעויות העיקריות הן של הטורקים ואין מקום לדבר על התנצלות".

במקביל נודע כי בישראל החליטו למעט לדבר על גרפל בתקשורת, וגורמים רשמיים המליצו גם לחבריו להוריד פרופיל תקשורתי בנושא, זאת בשל העובדה שהאמריקאים פרסו עליו חסות קונסולרית - כך אמרו הבוקר (שלישי) גורמים מדיניים לוואלה! חדשות. ההערכה הרווחת בירושלים היא שמרגע שהאמריקאים פרסו עליו חסות קונסולרית, אין טעם לשנות את הסטטוס המשפטי שלו.

עוד בפרשת אילן גרפל:

בירושלים טוענים: "החשדות נגד גרפל - קשקוש מוחלט"

גרפל העצור במצרים שוחח עם אמו: "מרגיש טוב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully