וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני חשף: כך מבצע חמאס פיגועים בזהות בדויה

יהושע בריינר

13.6.2011 / 17:00

לדברי השב"כ, חמאס מפעיל ארגון הקרוי "מגיני אל-אקצא", בעזרתו הוא מוציא פיגועים לפועל ולא נוטל עליהם אחריות. הארגון אחראי בין היתר למתקפה על שיירת השר לשעבר אבי דיכטר ב-2008

שיטות הפעולה של החמאס נחשפות: איוב אבו כרים, תושב רצועת עזה בן 22 שנעצר בחודש שעבר, הודה, לדברי השב"כ, כי השתייך לארגון המסועף לחמאס שביצע פעולות נגד ישראל, כך התיר היום (שני) שירות הביטחון הכללי לפרסום.

במאי האחרון נעצר אבו כרים ולדברי השב"כ, הודה בחקירתו כי השתייך ליחידת "מגני אל-אקצא" שמטרתה לבצע פיגועים נגד ישראל ב"חתימה נמוכה" - פיגועים שאינם משויכים באופן רשמי לחמאס, אלא לארגון אחר, זאת על מנת להרחיק את טביעות האצבע של חמאס מהמעשה.

הפיגוע המוכר ביותר עליו נטל ארגון "מגיני אל אקצא" אחריות הוא הירי אל עבר פמלייתו של השר לביטחון פנים לשעבר אבי דיכטר באפריל 2008 סמוך לקיבוץ ניר עם, אז נפצע קשה ראש לשכתו. בשב"כ מספרים כי בחקירתו אמר אבו כרים כי גויס לארגון בשנת 2007 ובמהלך התקופה נטל חלק בעשרות פיגועים ובהם הנחת מטענים, ירי צלפים, ירי טילי נ"ט, ירי פצצות מרמה ואיסוף מודיעין על תנועת צה"ל. ב-2009 גויס ל"מגיני אל אקצא" על ידי ראש הפלג בעצמו, מוחמד תמראז.

בחקירתו סיפר אבו כרים כי הפלג הוקם וממומן באופן אישי על ידי פתחי חמאד, המשמש כשר הפנים בממשלת חמאס ומי שמחזיק בקשרים הדוקים עם בכירי הזרוע הצבאית של הארגון. לדבריו, המטרה העיקרית של הקמת הפלג הייתה "פעילות ג'יהאד נגד ישראל תוך גמישות לחמאס לפעול נגדה מבלי שהפלג ישויך אליה באופן רשמי, אלא ייחשב כארגון סורר". לפי השב"כ, החקירה הוכיחה כי חמאס מבצע פיגועים באמצעות ארגונים אחרים המופעלים על ידי בכירי הארגון תוך הרחקת טביעות אצבעותיהם.

בתחילת החודש הוגש כתב אישום נגד אבו כרים בבית משפט המחוזי בבאר שבע המייחס לו 32 עבירות טרור ובהן פעילות בהתאחדות בלתי מותרת, עבירות נשק, מגע עם סוכן זר, ניסיון רצח וכן מסירת ידיעות בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.

עוד באותו נושא:
6 שנות מאסר לערבי-ישראלי שהורשע בסיוע לחמאס
5 שנות מאסר לתושב אום אל פחם שסייע לחמאס
צה"ל הרג 2 פעילים בזרוע הצבאית של חמאס

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully