וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנות מאסר לתושב אום אל פחם שסייע לחמאס

קובי מנדל

11.5.2011 / 12:00

חאלד אגבאריה בן ה-60 הורשע כי העביר מידע לפעילי חמאס איתם נועד במספר הזדמנויות בערב הסעודית. זאת לאחר שבעבר ריצה עונש מאסר על הרשעה דומה. "הוא לא נגרר לפרשה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (רביעי) חמש שנות מאסר בפועל וקנס כספי בסך של 20 אלף שקלים על חאלד אגבאריה בן 60 מאום אל-פחם, שהורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בעבירות כנגד ביטחון המדינה. אגבאריה הודה כי קשר לסייע לחמאס, מסר ידיעה לאויב, קיים מגע עם סוכן חוץ ועבר על חוק איסור פעולה ברכוש טרור. כנסיבות מקלות לחומרת העונש שהוטל עליו, ציינו השופטים את הודאתו של אגבאריה הן בחקירתו בפני שירות הביטחון הכללי, הן במשטרת ישראל והן בשלבים ההתחלתיים בהליך המשפטי בעניינו.

על פי כתב האישום, אגבאריה נפגש במספר הזדמנויות עם פעיל חמאס בערב הסעודית ולכן הואשם בקשירת קשר לבצע פעולות "שיש בהן כדי לסייע לאויב במלחמתו בישראל, ומתוך כוונה לסייע בכך, מסר ביודעין ידיעה לחמאס". אגבאריה כבר ריצה עונש מאסר של שש שנים שנגזר עליו בגין הרשעה בעבירות דומות והוא השתחרר מהכלא בשנת 2006.

הקשר בין אגבריה לבין פעיל החמאס העונה לשם "נביל" החל כשאגבאריה שהה בערב הסעודית באחד מביקוריו בין השנים 2006 ל-2007. באחד המפגשים ביניהם, נביל הציג לאגבריה שרטוט של מפה וציין כי מדובר במפה של אזור הישוב ציפורי הסמוך לנצרת. בסיום המפגש, העביר נביל לאגבאריה 5,000 דולרים והשניים קבעו להיפגש במהלך חג ה"עומרה" בשנת 2009 בערב הסעודית, אז יקבל אגבאריה סכום כסף נוסף.

"לא מפגש חד-פעמי"

"לאחר מכן הסביר לו כי במקום קיימת נקודה בה מוטמנים כסף ואמצעי לחימה שונים והבהיר לו כי יכול לקחת את הכסף שהוטמן במקום, זאת לאחר שהסביר לו כיצד להגיע, תוך שפרט מרחקים ונקודות ציון לאיתור מיקומה, וביקש מאגבאריה שיאתר את הנקודה ויבדוק אם אמצעי הלחימה עדיין מוטמנים בה. לטענת השופטים, אגבאריה הסכים לבקשה זאת חרף הבנתו כי אמצעי הלחימה הנמצאים בנקודה עלולים לשמש לביצוע פיגועים בישראל.

עם שובו מערב הסעודית, ניסה אגבאריה ללא הצלחה לאתר את נקודת הטמנת אמצעי הלחימה. הוא דיווח למפעילו על הכישלון, וזה ביקש שאגבאריה ייעזר בגיסו, נאשם נוסף בפרשה שטרם הוכרע דינו, ולדווח האם מצא את הנקודה. לאחר מכן, על פי כתב האישום, ניסו אגבאריה וגיסו במספר הזדמנויות לאתר את הנקודה אך ללא הועיל.

"הנאשם, הוא אדם מבוגר שלו עבר פלילי כנגד ביטחון המדינה, ולא ניתן לראותו כאדם שנגרר לתוך פרשייה, מבלי שנתן את מלוא דעתו על חומרתה ועל הסיכון הטמון בה לפגיעה בביטחון המדינה", כתבו השופטים יוסף אלרון, משה גלעד ומנחם רניאל בגזר הדין. "אין המדובר במפגש חד-פעמי, אלא, בסדרת מפגשים מתוכננים בחו"ל, תוך שהוא מודע לזהותם של האנשים עמם הוא נפגש ולהיותם פעילי טרור, ולמרות זאת, המשיך במגעים ובמפגשים איתם". השופטים טענו עוד כי אגבאריה "רתם עצמו מחדש לשירות ארגון הטרור ולסייע לו כפי שנדרש לעשות, במילוי משימות שהוטלו עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully