וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג 2 פעילים בזרוע הצבאית של חמאס

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.4.2011 / 19:41

ראא'ד שחאדה, מפקד יחידת הרקטות של חמאס במחנה שאטי, נהרג בתקיפת צה"ל בדרום הרצועה. בתקיפה נהרג גם פעיל חמאס נוסף, אחמד גראב. מספר ההרוגים הפלסטינים היום עומד על תשעה

על רקע המשך הירי לעבר הנגב, נמשכות היום (שישי) גם תקיפות צה"ל בעזה: גורמים פלסטיניים דיווחו כי באחת ההתקפות נהרג ראא'ד שחאדה, ממפקדי הזרוע הצבאית של חמאס, המשמש כמפקד יחידת הרקטות של הארגון במחנה הפליטים שאטי. בנוסף נהרג באותה תקיפה פעיל נוסף בזרוע הצבאית של חמאס אחמד גראב

הפלסטינים מדווחים כי שלושה פלסטינים, בהם אם ובתה, נהרגו בצהריים בתקיפה נוספת של חיל האוויר בדרום הרצועה. על פי הדיווח, האם, בת 42, בתה בת 21 ופלסטיני נוסף בן 55 נהרגו בתקיפת צה"ל לעבר בית באזור פראחין שליד חאן יונס. מספר ההרוגים הפלסטינים מהבוקר עומד על תשעה ובסך הכול ארבעה עשר פלסטינים נהרגו מאז אמש.

בצה"ל אישרו כי בתקיפת צה"ל נפגעו אזרחים בלתי מעורבים, אולם נמסר כי בצה"ל "מצרים על העובדה כי חמאס פועל מלב אוכלוסיה אזרחית ומשתמש באזרחים בלתי מעורבים כמגן אנושי". בנוסף לכך, בצה"ל אמרו כי הותקפה חולייה נוספת ששיגרה פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה.

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטיניים כי שני פעילי חמאס חמושים נהרגו בתקיפה של חיל האוויר סמוך לכפר חזאעה שממזרח לחאן יונס. שני ההרוגים הם עבדאללה אל-קרא ומועתז אבו ג'אמע. בנוסף, שלושה בני אדם נוספים נפצעו הבוקר מירי של טנקים ישראלים לעבר אזורים ממזרח לשדה התעופה הבינלאומי ברפיח. דובר צה"ל מסר בתגובה לתקיפה זו כי כוח צה"ל זיהה הבוקר שתי חוליות של מחבלים מארגון חמאס בשני מוקדים בדרום רצועת עזה. כוח שריון וכלי טיס של חיל-האוויר ביצעו ירי לעבר החוליות, וזוהו פגיעות. בהודעה של דובר צה"ל נאמר גם כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה נגד כל ארגון טרור אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת, ועליו האחריות".

בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הפנה איום חריף לעבר אנשי חמאס בעזה בעקבות ירי טיל הנ"ט שפגע אתמול באוטובוס תלמידים. בתום פגישה עם נשיא צ'כיה בפראג אמר נתניהו כי "ההתקפה על אוטובוס ילדים היא חציית קו. מי שמנסה לפגוע ולרצוח ילדים דמו בראשו".

הבוקר חידשו הפלסטינים את הירי לעבר יישובי הדרום, לאחר שבשעות הלילה הכריזו על הפסקת אש. 14 פצצות מרגמה נפלו בצהריים בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם ללול תרנגולות שספג פגיעה ישירה. בנוסף, נזק נגרם למפעל באזור. התלמידים במועצה האזורית אשכול נדרשו להישאר במרחבים מוגנים בבתי הספר, ושוחררו לבתיהם רק לאחר זמן רב, כשהם מלווים ברכבי ביטחון.

עדכון ראשון 14:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully