וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 שנות מאסר לערבי-ישראלי שהורשע בסיוע לחמאס

קובי מנדל

19.5.2011 / 11:59

איסלאם מרעי, תושב פורדיס בן 27, יצר לפני שלוש שנים בחברון קשר עם פעיל בארגון חמאס. מרעי התבקש לפעול להקמת חוליה צבאית למטרת ביצוע פיגועים. ביהמ"ש גזר עליו 6 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (חמישי) שש שנות מאסר בפועל ומאסרים על תנאי של תשעה ו-24 חודשים על איסלאם מרעי, תושב פורדיס בן 27, שהורשע לפי הודאתו במסגרת הסדר טיעון במספר עבירות כנגד ביטחון המדינה הכוללות התגייסות לארגון חמאס. העבירות בהן מרעי הורשע: מגע עם זוכן זר – פעיל של ארגון חמאס, מתן שירות להתאחדות בלתי מותרת – לארגון חמאס ולארגון הסטודנטים של חמאס "הכותלה האיסלמית" וכן הלנה, העסקה והסעה שלא כדין לפעיל חמאס.

לפי כתב האישום, במהלך שנת 2008, בעת שמרעי למד "לימודי הלכה איסלמית" באוניברסיטת חברון, הוא הכיר את איברהים כסאב, תושב כפר ג'יפטלק בנפת יריחו ופעיל בארגון חמאס. השניים לקחו חלק בפעילות של ארגון "הכותלה האיסלמית", המוגדר כ"התאחדות בלתי מותרת". הפעילות כללה בין היתר חלוקת מזון, סיוע בהפגנות, סיוע בנושאים הכרוכים ונלווים להפגנות ואף סיוע בהיערכות לבחירות וביקור אסירים משוחררים אשר השתייכו לארגון חמאס. בחודש יוני 2010, הגיע כסאב לבית הנאשם בכפר פורדיס, סיפר לו כי הוא מבקר אותו מטעם פעילי "גדודי עז אלדין קסאם" של ארגון חמאס וביקש ממנו להתגייס לשירות הארגון ופעילותו. מרעי הלין בביתו את כסאב, למרות שהיה מודע לכך שמדובר בתושב זר.

עוד צוין בכתב האישום, כי מספר שבועות לאחר מכן נפגשו השניים ביוזמת כסאב באום אל-פחם ואז ביקש כסאב ממרעי שיסייע לארגון חמאס ובתוך כך יפעל להקמת חוליה צבאית שחבריה יגויסו מקרב ערביי ישראל, למטרת עריכת פיגועים בשטחי המדינה והושטת סיוע לפעילי הארגון מחברון ומשכם בהוצאה לפועל של פיגועים מטעמם. כמו כן התבקש מרעי לסייע לפעילי הארגון בדרך של איסוף מידע אודות מקומות התקהלות של יהודים לשם ביצוע פיגועים, לסייע בהכנסת חומרי נפץ או מתאבדים לשטח ישראל, ולסייע בהכנסת חומרים כימיים, כגון דשן חקלאי, היכולים לשמש לייצור מטענים, לשטחי הגדה, ואף בנוגע לצורך בגיוס איש קשר ישראלי, אשר יוכל להגיע לאזור שכם ולקשר ביניהם, בשל מגבלות שהוטלו על כניסת הנאשם לשטחי יהודה ושומרון בעבר, וכן על סדרי תקשורת מבצעיים בעתיד.

הרכב השופטים בראשות אב בית הדין השופט יוסף אלרון והשופטים משה גלעד ואברהם אליקים ציין בגזר הדין כי "כל סיוע מאת אזרחי מדינת ישראל לפגע בתחומי ישראל, לרבות סיוע המאפשר גישה ומידע למפגעים, בין באמצעות הלנתם, בין באמצעות מתן שירות לארגונים המופעלים על ידם ובין באמצעות מגע עם סוכנים ממש, מהווה פוטנציאל ממשי לפגיעה באזרחים חפים מפשע. אולם למעלה מכך, נראה כי מיותר להכביר מילים באשר לחומרת סיוע מסוג זה, בהוצאה לפועל של פיגועים כלפי אזרחים חפים מפשע".

עוד הוסיפו השופטים כי "חומרת המעשים מתעצמת שבעתיים, כאשר אזרח ישראלי יוצר מגע עם סוכן זר ואף מקנה סיוע לגורמים המיידעים אותו על כוונתם ותוכניותיהם המפורטות והממשיות לפגוע באזרחי ישראל. ברור כי על פי טיבם של קשרים אלו, ראשיתם לרוב בקשרים חבריים 'תמימים', בתקופת הלימודים, ובהמשך הם מידרדרים לכדי התקשרות בלתי חוקית עם גורמי טרור וסיוע לפעילותם, ולפיכך, מצופה מאזרח ישראלי כי ינתק קשר כזה משעה שנעשה מודע להקשרו החבלני. ואולם, בענייננו, הקשר בין הנאשם לבין כסאב נמשך מספר שנים, בעוד לנאשם היו הזדמנויות רבות לנתקו, ותחת זאת ביכר להעמיק את הקשר ואף חיפש דרכים לקיימו על אף המגבלות שהוצבו לפתחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully