וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "המערב מתעלם מהאיום הגרעיני הישראלי"

אירן תכנס ועידה שתדון בפירוק נשק גרעיני ותתמקד "בבורות הבינ"ל באשר לתוכניות הנשק של ישראל". סגן שר החוץ האירני אמר כי לאירן אין נשק גרעיני, בעוד ישראל "מאיימת על האזור"

אירן תכנס ועידה על פירוק נשק גרעיני שתתמקד ב"בורות הבינלאומית באשר לתוכניות הנשק הגרעיני של ישראל", כך דיווחו הבוקר (שבת) כלי תקשורת בעולם. לדברי סגן שר החוץ האירני, שיעמוד בראש הוועידה, "המוקד יהיה מדיניותה של ישראל לנשק גרעיני וסירובה לאשר או לדחות כי היא מחזיקה בנשק מסוג זה". עוד אמר סגן השר כי "ארצות הברית ובנות בריתה ממשיכות ללחוץ על מדינות כמו אירן שאין להן נשק גרעיני, בזמן שהן מתעלמות מהאיום הגרעיני של תל אביב על המזרח התיכון".

ביום חמישי הודיע ראש סוכנות הגרעין האירנית, פרידון עבאסי, כי ארצו תתקין בקרוב דגם חדש של סרכזות (צנטריפוגות) במתקני העשרת האורניום שלה. עוד אמר עבאסי, כי הדגם החדש מתאים יותר להעשרת האורניום, וכי "השנה אנו נכפיל את יכולת הייצור פי שלוש". השגריר האמריקאי בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, גלין דייויס, התייחס בכינוס הוועידה בווינה להודעה ואמר כי החלטתה של אירן לשלש את ייצור האורניום המועשר שלה היא "עוד דוגמא חצופה לאי העמידה שלה במחויבויות בינלאומיות".

בשבוע שעבר האשים דובר משרד החוץ האירני, ראמין מהמנפרסט, את ארצות הברית בביצוע מזימות רבות על מנת לעורר מלחמה ולהציג כל מדינה מלבד "המשטר הציוני" בתור זו שמסכנת את האזור. כמו כן, הדובר הסביר כי ארצות הברית מנסה לגרור בכוח את אירן לעימות צבאי על מנת להציל את בת בריתה, ישראל.

יומיים לפני כן קבע האו"ם כי תוכנית הגרעין האירנית הינה בעלת היבטים צבאיים. נשיא אירן, מחמוד אחמדיניג'אד התייחס לקביעה ואמר כי "אין שום הצעה מהמעצמות המערביות שיכולה להתקבל בתמורה להפסקת העשרת האורניום". במסיבת עיתונאים שערך, האשים אחמדיניג'ד את מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם, יוקיו אמאנו, כי הוא "מציית לוושינגטון", וכי דבריו על הראיות החדשות בדבר העשרת האורניום באירן "חסרי כל ערך משפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully