וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ נוסף בסניף של איקאה: הפעם בגרמניה

בפעם הרביעית בתוך שבועיים: פיצוץ אירע בסניף של ענקית הרהיטים השבדית בעיר דרזדן שבגרמניה, שני בני אדם נפצעו קל. לפני כשבועיים אירעו פיצוצים בסניפי הרשת בהולנד, בלגיה וצרפת

שני בני אדם, בני 32 ו-41, נפצעו בפיצוץ בחנות עודפים של חברת איקאה בדרזדן שבגרמניה, כך דיווחו הבוקר (שבת) כלי תקשורת בגרמניה. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, שני הפצועים הינם נפגעי הלם. כמו כן, דווח כי נגרם נזק למספר חפצים באולם התצוגה של החנות. המשטרה המקומית דיווחה כי הפיצוץ אירע אתמול בערב במחלקת כלי המטבח של החנות, החדשה ביותר בסדרת החנויות של הרשת השבדית באירופה.

לפי שעה, אף אחד לא קיבל אחריות על הפיצוץ, כך לדברי המשטרה. מדובר בפיצוץ נוסף בסדרה של פיצוצים שאירעו בסניפי איקאה ברחבי אירופה בשבועות האחרונים. בסוף החודש שעבר פוצצו אלמונים זיקוקים בשלוש חנויות של ענקית הרהיטים בהולנד, בלגיה וצרפת. בשלוש התקריות לא היו נפגעים, למעט פגיעות קלות שלא הצריכו טיפול, ושלוש החנויות נפתחו כבר ביום שלמחרת ללא עיכובים מיוחדים. לא ברור מה המניע למעשים, ומי עומד מאחוריהם.

בכפר סון אן ברוייגל, פרבר של העיר איינדהובן בהולנד, דיווחה המשטרה כי פיצוץ הזיקוקים הרס פח אשפה מחוץ לסניף המקומי, סמוך לשעת הסגירה של החנות. חפץ חשוד שנמצא במקום הושמד על ידי חבלנים, אך התברר כי לא היו בו חומרי נפץ. בעיר גנט שבבלגיה, הודיע דובר המשטרה המקומית כי שני פיצוצים התרחשו מחוץ לחנות, וכ-250 בני אדם פונו מהמקום. עובד החנות ומאבטח סבלו מפגיעות קלות באוזניהם בגלל הרעש. באותה שעה ממש אירעו גם שני פיצוצים קטנים של זיקוקים שהוחבאו בתצוגה בסניף הרשת בלו?ם, פרבר של העיר ליל שבצרפת, במחלקת כלי המטבח ובמחלקת כלי הבית. בניגוד לשני האירועים האחרים, במקרה זה החנות לא פונתה.

בעקבות שלושת הפיצוצים הללו פרסמה דוברת חברת איקאה, איווה מגנוסון, הודעה ממטה הרשת בעיר הלסינבורג בשבדיה, בה נאמר כי הפיצוצים נגרמו על ידי "התקני זיקוקים קטנים". עוד הוסיפה כי הרשת לא קיבלה כל איומים בהקשר לתקריות.

כזכור, סניף איקאה בנתניה הוחרב לפני כארבעה חודשים לאחר שריפה שפרצה בו. בעקבות השריפה הורה השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', על הקמתן של שתי ועדות חקירה שקבעו לפני כחודשיים כי השריפה פרצה בשל כשל חשמלי, אולם "שרשרת של כשלים הביאה לכך שמערכות בטיחות האש לא מנעו שריפה כוללת של המבנה".

עוד על השריפה בסניף איקאה בנתניה:

הריסות שלוקחים הביתה: דחפורים החריבו את איקאה
איקאה צפויה לפטר 100 מעובדי הסניף בנתניה
החקירה הסתיימה: כשל טכני גרם לשריפה באיקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully