וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת ענק בסניף איקאה בנתניה, אין נפגעים

אריאל נוי

5.2.2011 / 16:32

אש פשטה הבוקר בסניף איקאה באזור התעשייה פולג בנתניה. עשרות צוותי כיבוי השיגו שליטה בלהבות, אך נזק כבד נגרם לחנות. צוות חקירה מיוחד החל את עבודתו במקום

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי , דניאל בוק. עריכה: יאיר דניאל)

שריפת ענק פרצה הבוקר (שבת) בסניף של רשת אביזרי הבית השוודית איקאה בנתניה. עשן סמיך מכסה את אזור התעשייה פולג, ועשרות צוותי כיבוי הגיעו למקום בכדי להשתלט על הלהבות. אין נפגעים, אך נזק כבד נגרם למבנה. רק כעבור כארבע שעות הושגה שליטה בלהבות, אולם האש עדיין לא כובתה במלואה. סיבת השריפה טרם התבררה, אם כי נבדק חשד להצתה או אפשרות לקצר חשמלי בגג המבנה. אל המקום הגיעו השר לביטחון פנים יצחק אהרונביץ' יחד עם מנכ"ל איקאה בישראל, שלומי גבאי. נציב הכבאות מינה צוות חקירה מיוחד לבדיקת נסיבות השריפה שהחל את עבודתו במקום.

שריפה בסניף איקאה בנתניה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
נזק כבד למבנה. חנות איקאה בנתניה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

אזרחים רבים התקבצו במקום כדי לצפות במחזה. יוסי גור ארי, תושב אור יהודה אמר כי "אני בא לכאן בדרך כלל עם הילדים, זה יום עצוב, תראו איך הבניין נהרס".

להב דני יוספברג, קצין כיבוי אש ודובר מחוז נתניה הנמצא במקום אמר לוואלה! חדשות כי "כל החנות עולה באש, אפשר לומר שהחנות כולה שרופה לגמרי. מדובר בנזק כבד למקום".

מפקד כבאות נתניה, טפסר יצחק שילן, מסר כי "הדליקה החלה בחלק העליון של הגג והתפשטה במהירות למטה לכל החנות וגרמה נזק כבד. חמש שעות אחרי פרוץ הדליקה ,והיא עדיין משתוללת בתוך החנות. אנחנו בודקים את כל האפשרויות, כולל הצתה או קצר חשמלי. למקום יש מערכות כיבוי משוכללות שלא ברור מדוע הן לא עבדו. יכול להיות שגם פה היה מחדל. הבדיקה האחרונה שנעשתה היתה בחודש דצמבר. בדקו את כשירות המקום, נשארו כמה טפסים שהיו צריכים להגיש אבל קיבלו אישור".

שירפת בסניף איקאה בנתניה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
עשן סמיך מכסה את האזור/שלומי גבאי, שלומי גבאי

מעיריית נתניה נמסר כי הם פועלים "בשיתוף מלא עם משטרת ישראל, באמצעות כל הגורמים העירוניים הרלוונטיים. בתוך כך נערכו בדיקות מטעם אגף איכות הסביבה, אנשי מינהל התפעול, הפיקוח העירוני, הביטחון ואנשי מינהל ההנדסה וזאת כדי לוודא כי אין נפגעים בנפש, איתור דרכי גישה, חסימת כבישים לטובת מעבר כוחות הביטחון, ובדיקת חומרים מסוכנים. מהנדס העיר הכריז על המתחם כמבנה מסוכן, ואנשי ההנדסה נמצאים כרגע בשטח לצורך ביצוע כלל הבדיקות הנדרשות. בשעות אלה מבוצע גידור במקום וחסימת דרכי גישה".

כמעט עשר שנים חלפו מאז הוקם סניף איקאה הראשון בישראל בנתניה באפריל 2001. הסניף השני הוקם בשנה שעברה בראשון לציון. סניף שלישי צפוי להיפתח בשנה הבאה בנשר. בשנת 2010רשמה איקאה שיא הכנסות של 678 מיליון שקלים. מודבר בגידול של כ-40% במכירות החברה לעמת 2009, אז עמדו המכירות על סך של 496 מיליון שקלים.

(עדכון ראשון: 08:18)

שריפה בסניף איקאה בנתניה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
"המתחם הוכרז מבנה מסוכן"/שלומי גבאי, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully