וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיקוקים פוצצו בסניפי איקאה ב-3 מדינות באירופה

הפיצוצים אירעו במקביל אתמול בערב, בסניפי ענקית הרהיטים השבדית בהולנד, בלגיה וצרפת. לא היו נפגעים, ולא ברור לפי שעה מי עומד מאחורי המעשים ומה מניעיו. הרשת: לא קיבלנו איומים

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

מי מתנכל ל"איקאה"? אלמונים פוצצו אמש (שני) זיקוקים בשלוש חנויות של ענקית הרהיטים השבדית בשלוש מדינות באירופה - הולנד, בלגיה וצרפת. כך דיווחה המשטרה בשלוש המדינות לתקשורת המקומית. בשלוש התקריות לא היו נפגעים למעט פגיעות קלות שלא הצריכו טיפול, ושלוש החנויות נפתחו הבוקר ללא עיכובים מיוחדים. בשלב זה לא ברור מה המניע למעשים, ומי עומד מאחוריהם.

בכפר סון אן ברוייגל, פרבר של העיר איינדהובן בהולנד, דיווחה המשטרה כי פיצוץ הזיקוקים הרס פח אשפה מחוץ לסניף המקומי, סמוך לשעת הסגירה של החנות אתמול. חפץ חשוד שנמצא במקום הושמד על ידי חבלנים, אך התברר כי לא היו בו חומרי נפץ.

בעיר גנט שבבלגיה, הודיע דובר המשטרה המקומית כי שני פיצוצים התרחשו מחוץ לחנות אתמול בשעות הערב, וכ-250 בני אדם פונו מהמקום. עדי ראייה שצוטטו בתקשורת המקומית השוו את הפיצוצים לחזיזים. עובד החנות ומאבטח סבלו מפגיעות קלות באוזניהם בגלל הרעש.

בהולנד כבר רגילים

באותה שעה ממש אירעו גם שני פיצוצים קטנים של זיקוקים שהוחבאו בתצוגה בסניף הרשת בלו?ם, פרבר של העיר ליל שבצרפת, במחלקת כלי המטבח ובמחלקת כלי הבית. בניגוד לשני האירועים האחרים, במקרה זה החנות לא פונתה.

דוברת חברת איקאה, איווה מגנוסון, פרסמה היום הודעה במטה הרשת בעיר הלסינבורג בשבדיה, בה נאמר כי הפיצוצים נגרמו על ידי "התקני זיקוקים קטנים". עוד הוסיפה כי הרשת לא קיבלה כל איומים בהקשר לתקריות.

יש לציין כי לפחות בהולנד, סניפי איקאה כבר היו נתונים בעבר לאיומים. ב-2009, פונה סניף הרשת באמסטרדם למשך יממה בעקבות הודעה אנונימית על כך שגורמים איסלמיים הטמינו במקום פצצות. בסופו של דבר התברר כי המתקשר האנונימי היה אדם פרטי בעל טינה אישית לאיקאה. ב-2002, אכן הוטמנו מטעני חבלה שכמה סניפים של הרשת בהולנד, כחלק מניסיון סחיטה כושל. שני שוטרים נפצעו אז באחד הפיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully