וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הכריע: "אל-ג'זירה" לא סייעה לחיזבאללה

9.6.2011 / 21:14

בית המשפט במנהטן קבע כי אין בסיס לתביעה שהגיש רב מצפת יחד עם עשרות נפגעי מלחמת לבנון השנייה. "אין הוכחות שחיזבאללה צפה בשידורי הרשת כדי לכוון רקטות בצורה טובה יותר", נקבע

בית המשפט בניו יורק דחה השבוע תביעה שהוגשה נגד רשת אל-ג'זירה, ובה נטען כי הרשת סייעה לארגון חיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. את התביעה הגישו ב-12 ביולי 2010 כמה עשרות ישראלים, קנדים ואמריקאים, שנפצעו ישירות או נפגעו בעקיפין מירי החיזבאללה במהלך המלחמה שהתחוללה בשנת 2006.

החתום הראשון על התביעה הוא הרב הישראלי-אמריקאי חיים קפלן, מראשי חב"ד בצפת, שנפצע מירי קטיושה במלחמה. בראיונות שהעניק קפלן בשנה שעברה לעיתונאי יגאל סרנה, הוא סיפר כי הוא חתום גם על חמש תביעות ענק נוספות נגד "תומכי טרור" למיניהם, אך גילה כי אינו מודע לגמרי לפרטי הקובלנות. עוד עולה מהראיון כי קפלן ככל הנראה לא צפה מעודו בשידורי אל-ג'זירה, משום ש"אינו נוהג לצפות בשידורי טלוויזיה".

התובעים דרשו מבית המשפט במנהטן לפסוק לטובתם פיצויים בסך 1.2 מיליארד דולרים. הם טענו כי רשת הטלוויזיה, שבסיסה בקטאר, העבירה צילומים בשידור חי מאזור הגבול הישראלי-לבנוני במהלך ימי הלחימה, ובאופן זה סייעה לחיזבאללה לכוון את ירי הרקטות שלו בצורה טובה יותר - ולדייק בפגיעותיו ביישובי ישראל.

עוד על אל-ג'זירה:
כתבת הרשת נחטפה על ידי השלטון הסורים
מצרים נוקמת: סגרה את משרדי הרשת בקהיר
נתונים לסכנה: כתב אל-ג'זירה הותקף בעזה

שופטת בית המשפט הפדרלי במנהטן, קימבה ווד, דחתה את התביעה. היא כתבה בהחלטתה כי התובעים כשלו במאמצם להוכיח שלאל-ג'זירה הייתה מטרה מכוונת לסייע לארגון. "התובעים לא הציגו כל עובדות המוכיחות כי אנשי חיזבאללה (כלל) צפו בשידורי אל-ג'זירה (במהלך המלחמה)", פסקה.

בכתב התביעה נטען כי אחת מקורבנות הירי הפילה את עוברה כתוצאה מחרדה, וכי קורבן אחר "נאלץ לראות את רעייתו 'נקרעת לשניים' מהתפוצצות רקטה". כמו כן, ניסו התובעים להוכיח כי אל ג'זירה "מסייעת לטרור ותומכת בטרור", וכי שידוריה הם "אנטי-ישראליים ואנטי-אמריקאים". השופטת דחתה גם טענות אלה, ובהתבססה על תקדים שנקבע בבית דין לערעורים, אמרה כי לא ניתן לתבוע תאגידים לגבי הפרות חוקים מסוג זה. את התובעים ייצגו עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מישראל ועו"ד רוברט ג'וזף טולצ'ין מניו יורק. סוכנות הידיעות רויטרס לא השיגה הערב (חמישי) את תגובתם של הפרקליטים, ולא את תגובת באי-כוחם של רשת אל ג'זירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully