וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבת אל ג'זירה: "ראיתי עינויים בכלא הסורי"

דורותי פרבז, עיתונאית אל-ג'זירה שנעצרה בסוריה לפני כשלושה שבועות וגורשה לאירן, שוחררה אמש מבית הכלא. היא תיארה כיצד הייתה עדה לעינויים קשים בעת מעצרה ונחשדה כמרגלת ישראלית

כתבת אל-ג'זירה דורותי פרבז שנעצרה בסוריה שוחחרה ממעצרה באירן. כך אישרה אתמול (רביעי) רשת התקשורת הערבית.

פרבז, עיתונאית קנדית ממוצא אירני, נעצרה ב-29 באפריל בדמשק בעת שהגיעה למדינה כדי לסקר את המהומות נגד משטרו של בשאר אסד. לאחר מכן היא גורשה לאירן. אתמול נמסר מאל ג'זירה כי היא שוחררה והוטסה לקטר וכי מצבה טוב, ובקרוב תטוס לוונקובר, שם תיפגש עם בני משפחתה.

לדברי פרבז, היא הייתה עדה לעינויים קשים ביותר בבית המעצר בסוריה בו שהתה טרם גירושה לאירן. בראיון לאל-ג'זירה, תיארה כי המעשים התבצעו "מסביב לשעון", ואמרה כי ראתה גברים צעירים מוכים באכזריות על ידי אנשי הביטחון. "איני יודעת מה החוקרים ציפו לשמוע מהם - אך התשובה היחידה שנשמעה הייתה 'למען השם', או תחינות להפסיק את המכות", סיפרה.

עוד סיפרה פרז כי ראתה אדם כבול באזיקים לתנור, שאולץ לכתוב הודאה על מעשים שלכאורה ביצע. "הוא רעד כל כך עד שנדמה כי לא היה מסוגל לכתוב", סיפרה. עם זאת, בן זוגה של פרבז וארוסה, טוד ברקר, מסר כי בעת מעצרה באירן היא זכתה ליחס הולם, חרף חקירות שעברה בעת שהושמה בבידוד.

הקשר עם פרבז נותק ביום מעצרה. שגרירות סוריה בוושינגטון מסרה בשבוע שעבר כי העיתונאית ניסתה לחדור לשטח המדינה באופן לא חוקי באמצעות ויזה אירנית שפג תוקפה וטענה כי הגיעה לסוריה כתיירת. עוד מסרו הסורים כי "פרבז הודתה במסירת מידע שקרי". לדברי פרבז, רשויות הביטחון הסוריות חשדו בה בתחילה כי היא הגיעה למדינה כדי לרגל עבור ישראל - ולא האמינו לדבריה כי היא עובדת עבור רשת אל-ג'זירה.

(עידכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully