וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים נקמה באל-ג'זירה: סגרה משרדיה במדינה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.1.2011 / 11:02

בתגובה לסיקור האוהד של ההפגנות, החליט שר ההסברה לסגור את משרדי הרשת הקטארית ולהחרים מאנשיה את תעודות העיתונאי. הרשת בתגובה: "השלטונות משתיקים את העם המצרי. אנחנו מזועזעים"

הרשויות במצרים הודיעו הבוקר (ראשון) על סגירת משרדי רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" במדינה, בתגובה לסיקור הנרחב של ההפגנות במדינה והבעת ההזדהות של שדרי הרשת הקטארית עם המפגינים. עוד נמסר, כי הרשויות המצריות החרימו מכל עיתונאי הרשת במדינה והחרימה מעובדיהם את תעודות העיתונאי שלהם. על הצעד החליט שר ההסברה המצרי, אנס אל-פקי.

בדומה למדינות רבות בעולם הערבי, בהן מרוקו, הרשות הפלסטינית, ירדן ובחריין, גם בין מצרים ל"אל-ג'זירה" שוררת איבה קשה. במצרים מאשימים את הרשת בתמיכה בציר הרדיקלי במזרח התיכון, שאותו מובילים אירן, חיזבאללה וחמאס. כבר לפני חמש שנים עצרה מצרים את מנהל תחנת אל-ג'זירה בקהיר, בטענה ששידר "מידע שקרי בכוונה לפגוע בשמו של המשטר".

מאל-ג'זירה נמסר בתגובה כי הרשת "רואה את הצעד המצרי כמהלך שנועד לדכא את חופש העיתונות. בימים אלו של תמורות ואי שקט בחברה המצרית, חיוני שיישמעו קולות מכל הצדדים. סגירת משרדינו נועדה לצנזר ולהשתיק את קולו של העם המצרי. אנחנו מזועזעים מההתקפה הזו של שלטונות מצרים, נגד החופש לדווח באופן עצמאי על האירועים חסרי התקדים במדינה".

בשבוע האחרון הסתכסכה הרשת הקטארית קשות גם עם הרשות הפלסטינית, לאחר שפרסמה מסמכים חשאיים מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים ברשת, שהביכו קשות את הנהגת הרשות. במסמכים נחשף בין היתר כי הרשות הסכימה לוותר כמעט לגמרי על זכות השיבה, כמו גם על השליטה ברוב השכונות היהודיות במזרח ירושלים. אלפי פלסטינים בגדה הפגינו בשבוע שעבר נגד הרשת ואמרו כי היא "דקרה את העם הפלסטיני בגב". גם בקרב המחנה המתון בלבנון יש איבה רבה כלפי הרשת, ותומכיו של סעד אל-חרירי אף הציתו ניידת שידור שלה וירו על הכתב במהומות בתחילת השבוע שעבר בטריפולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully