וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים אחרי: נפגעי המלחמה נגד אל ג'זירה

גלעד גרוסמן

13.7.2010 / 11:39

91 אזרחים ישראלים, אמריקאים וקנדים שנפגעו באופן ישיר או עקיף במלחמת לבנון השנייה, הגישו תביעת ענק נגד תחנת הטלוויזיה אל ג'זירה. לטענתם, התחנה סייעה לחיזבאללה לכוון באופן מדויק יותר את טיליו

במלאת 4 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, הגישו אתמול (שני) 91 אזרחים ישראלים, אמריקאים וקנדים, תביעה תקדימית נגד תחנת הטלוויזיה אל-ג'זירה הממוקמת בקטאר. מדובר ב-91 בני אדם שהוצגו בתביעה כנפגעי מתקפות הטילים של חיזבאללה. התביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, דורשת 1.2 מיליארד דולר פיצויים נזיקיים וסכום לא מוגבל של פיצויים עונשיים.

התובעים, שנפגעו בעצמם או שבני משפחותיהם נהרגו מהתקפות הטילים שנורו לעבר ישראל בין 12 ביולי עד ל-14 באוגוסט 2006, טוענים בתביעתם, כי אל-ג'זירה שידרה בכוונה, ותוך הפרת כללי הצנזורה הצבאית, שידורים חיים ממקומות נפילות הטילים, על מנת לאפשר לחיזבאללה לכוון באופן מדויק יותר את טיליו.

במהלך המלחמה נעצרו צוותי הצילום של אל-ג'זירה בישראל באופן חוזר ונשנה על ידי משטרת ישראל בשל המידע ששידרו בזמן-אמת באשר למיקומם המדויק של נפילות הטילים, מה שסייע לחיזבאללה לכוון את הירי ביתר דיוק לריכוזי אוכלוסיה אזרחית.

התובעים מיוצגים על ידי עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מישראל, עורך הדין רוברט טולצ'ין מניו-יורק, ומשרד עורכי הדין היידרמן, נודלמן וקאליק מוושינגטון. לדברי עו"ד דרשן-לייטנר, "אל-ג'זירה הפכה עצמה למרכיב קריטי במתקפת הטילים של חזבאללה. כוונתה היתה סיוע למחבלים לסמן מטרות אזרחיות כדי להרוג עוד אזרחים. ללא הכוונתה מהקרקע של אל-ג'זירה, חיזבאללה לא היה מסוגל לכוון ביעילות את טיליו לערים ישראליות. אל-ג'זירה, שלה משרדים בניו-יורק, סייעה לחיזבאללה לבצע עבירה, ולכן היא אחראית לפגיעות שספגו נפגעי מתקפות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully