וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי: "לא ניכנע, נישאר בטריפולי חיים או מתים"

8.6.2011 / 0:01

בנאום קצר שהושמע בטלוויזיה הלובית, הצהיר שליט לוב, מועמר קדאפי, כי "מות קדושים עדיף על כניעה", וקרא לתומכיו שלא לפחד ולהגיע למתחם ארמונו חרף ההתקפות הנמשכות של מדינות נאט"ו

"לא ניכנע, מות קדושים עדיף פי מיליונים", כך אמר אמש(שלישי) שליט לוב, מועמר קדאפי, בהקלטה חיה ששודרה בטלוויזיה הלובית. "יש לנו רק ברירה אחת - נישאר בטריפולי, חיים או מתים. נביס את אויבנו במלחמה שנכפתה עלינו", הוסיף קדאפי, וקרא לתומכיו להגיע למתחם ארמונו, על אף התקפותיהן הנמשכות של מדינות נאט"ו.

לוב - התפתחויות אחרונות:
רוסיה: שיחות עם אנשי קדאפי כדי לסייע בפרישתו
"קדאפי מוכן לעזוב בתנאי שלא ייעצר"
המודיעין הבריטי: ”קדאפי פרנואיד וחושש לחייו"

אתמול דווח מפי בכיר במדינה כי כוחות נאט"ו הפציצו מתחם של צבא לוב בבירה טריפולי. לדבריו, חלק מהפיצוצים פגעו ככל הנראה במתחם הנשיאותי של השליט, מועמר קדאפי, בבאב אל-עזיזייה. ביום שני הודיע האיחוד האירופי כי במקביל למבצע הצבאי, יתרחבו הסנקציות על ממשלת לוב. "מועצת האיחוד האירופי קיבלה החלטה להרחיב את הקפאת הנכסים לשישה נמלים של הרשויות בלוב, לאור חומרת המצב במדינה", נמסר מהאיחוד.

לפני יומיים ערכו עוזריו של קדאפי סיור לעיתונאים במדינה ובו הראו לטענתם, את הנזק הרב שנגרם ממתקפות נאט"ו על המדינה במסגרת המבצע הצבאי. העוזרים לקחו את העיתונאים לבית חולים בו הראו להם תינוקת שנפגעה כביכול מהמתקפות, אם כי אחד הרופאים בבית החולים העביר לעיתונאי פתק בו נאמר כי הילדה למעשה נפצעה בתאונת דרכים. כמו כן, דודה של הילדה התוודה מאוחר יותר בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי הוא הועסק לתפקיד על ידי משטר קדאפי. כמו כן, במסגרת הסיור לקחו נאמני קדאפי את העיתונאים גם לחווה שנפגעה במתקפת טילים.

בחודש מרץ החלה המתקפה המשולבת של מדינות נאט"ו על לוב, שכונתה "מבצע שחר האודיסאה". המבצע היווה תגובה של המעצמות על הרג האזרחים הנמשך במדינה בעקבות הפגנות המורדים במשטרו של קדאפי. על אף ההתקפות בהן נהרגו גם בנו ונכדיו, קדאפי לא הראה סימני כניעה, אולם חזר מספר פעמים על הבקשה להפסיק את ההפצצות, בין היתר במכתב ששיגר לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה.

(עדכון ראשון: 19:21)

העולם נגד קדאפי - עוד על המלחמה הנמשכת:
מועמר קדאפי: ”אני במקום בו לא יגיעו אלי"
בנו של קדאפי: ”לא ניכנע לנאט”ו גם עוד 40 שנה"
סרקוזי למורדים בלוב: נגביר התקיפות מהאוויר
קדאפי כתב לאובמה: ”הורה לנאט”ו להפסיק המתקפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully