וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הבריטי: "קדאפי פרנואיד וחושש לחייו"

ראשי ה-MI6 העבירו לר"מ בריטניה הערכת מצב לפיה מועמר קדאפי מסתתר בבתי חולים בלילות וחושש לחייו. קמרון פסק: מסוקי אפאצ'י יישלחו כדי "לשלוף" בכירים לובים החוסים בבתי אזרחים

סוכנות הביון הבריטית מעריכה כי שליט לוב מועמר קדאפי "סובל מפרנויות ונמצא במנוסה מתמדת". כך מדווח הלילה (שישי) ה"גרדיאן" הבריטי. ראשי ה-MI6 נפגשו עם ראש הממשלה דיוויד קמרון ומסרו לידיו הערכת מצב לפיה קדאפי מסתתר כל לילה בבית חולים שונה, וסבור כי לא ייפגע בהם מהפצצות מטוסי נאט"ו. ההפצצות המרובות על מתחם מגוריו של קדאפי, באב אל-עזיזייה בפאתי הבירה טריפולי, העלו בעיקר עשן ותמונות של הרס - אך שליט לוב ממשיך להפיץ הודעות מוקלטות בהן הוא מתגרה בכוחות נאט"ו.

המידע שנמסר לקמרון ולראשי הקבינט הביטחוני בלונדון הביא אמש לאישור השימוש במסוקי תקיפה מסוג אפאצ'י, המצוידים באמצעי ראיית לילה מתקדמים. המסוקים מסוגלים לרחף בגובה נמוך מעל הקרקע ו"לצוד" את בכירי הממשל בטריפולי, גם כאשר אלה מסתתרים באזורים מיושבים וחוסים בחשיכה. צרפת כבר הודיעה על שליחת מסוקי תקיפה משלה ללוב, ושר ההגנה הצרפתי טען כי עמיתיו בבריטניה ינקטו בצעד דומה. עם זאת, רק אתמול פמלייתו של ראש הממשלה קמרון, הנמצא בוועידת ה-G8 בצרפת, אישרה את הדיווח.

"ככל שקדאפי חושב שאנחנו סוגרים עליו - עדיף"

מקור דיפלומטי בריטי תיאר את הקשר הישיר בין ההסלמה בלחימה להערכות המודיעין המתעדכנות לגבי מצבו הנפשי של קדאפי. "ככל ששליט לוב סבור שאנחנו סוגרים עליו, כך עדיף", אמר. "מסתמן שקדאפי נעשה פרנואיד: המשטר שעומד מאחוריו מתחיל להיסדק", הוסיף. עוד אמר המקור כי "זו העת להגביר את הלחץ על קדאפי. הוא מסתתר, ומודאג מכך שיש מי שמודע למקום הימצאו". עוד ציין המקור כי "קצינים רבים בלוב הפסיקו להשתמש בטלפונים הניידים שלהם. הם חוששים בבירור מהאזנות, ויש לכך השפעה ברורה על יכולתם לתקשר זה עם זה".

מסוקי האפאצ'י ישונעו ללוב על גבי נושאות-מסוקים, ומשימותיהם יתואמו ככל הנראה עם כוחות קרקעיים – סוכנים בריטים סמויים ונציגים של המורדים שאומנו לכך על ידם. השימוש במסוקים נועד בנוסף לצמצם את הפגיעות המרובות באזרחים, שחלקן נעשו על ידי הפצצות מפציצי הטורנדו של חיל האוויר הבריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully