וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמר קדאפי: "אני במקום בו לא יגיעו אלי"

14.5.2011 / 0:02

שר החוץ האיטלקי, פרנקו פרטיני, טוען כי הדיווח שקיבל מהבישוף של בירת לוב אמין, וכי שליט לוב נפצע ועזב את העיר. הטלוויזיה הלובית שידרה ראיון עם קדאפי בו טען שהוא עדיין בבירה

על רקע טענתו של שר החוץ האיטלקי פרנקו פרטיני לפיה שליט לוב מועמר קדאפי נמלט מהמדינה לאחר שנפצע בהתקפה נגד המתחם שבו הוא ובני משפחתו מתגוררים, שידרה אמש (שישי) הטלוויזיה הלובית נאום מיוחד של קדאפי שבו נשמע קולו אך תמונתו לא הופיעה. "אני נמצא במקום שבו לא תוכלו להגיע אלי", אמר לכוחות ברית נאט"ו אשר מתקיפים בשבועות האחרונים את מעוזי השליטה של קדאפי בלוב. "המתקפה על המתחם שלי היא מתקפה צלבנית פחדנית", הוסיף. קודם לכן צוטט דובר הממשלה הלובית באמרו כי קדאפי נמצא בטריפולי, בירת לוב, וכי הוא "בריא ושלם".

מוקדם יותר טען פרטיני כי להערכתו, קדאפי עזב את בירת לוב בחיפזון, לאחר שנפצע במהלך תקיפת נאט"ו. פרטיני ציטט את דיווחו של הבישוף של טריפולי בעניין, ואמר כי להערכתו, הדיווח האמין. "אנחנו יודעים כי קדאפי עזב את טריפולי, אך איננו יודעים לאן", הוסיף פרטיני.

"שליחת פליטים לאיטליה - כלי נפשע"

בהמשך העניק פרטיני ראיון לעיתון המקומי "קורייר דלה סרה", ואמר כי לדעתו, קדאפי עזב את טריפולי – אך לא את לוב. פרטיני האשים בהמשך דבריו את משטרו של קדאפי בכך שהעמיס ספינות בפליטים ושלח אותן לכיוון איטליה, ואמר כי "זהו כלי נפשע", שיבחן בהמשך על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג.

הדיווחים על פציעתו ובריחתו של קדאפי התקבלו על רקע ביקורו של מנהיג המורדים בלוב, מחמוד ג'יבריל, בארצות הברית. במסגרת שיחות שנערכו בבית הלבן קרא ג'יבריל לארה"ב להכיר במועצת המורדים כ"נציג הלגיטימי היחיד של אזרחי לוב".

עדכון ראשון: 21:19

nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully