וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמר קדאפי: "לוב מוכנה להפסקת אש"

בהודעה בטלוויזיה הלובית, שליט לוב, מועמר קדאפי, אמר כי ארצו מוכנה להפסקת אש, אולם "המתקפה של נאט"ו הצלבנים לא נעצרה". קדאפי הוסיף כי הוא קורא למדינות המערב לנהל עמו מו"מ

שליט לוב, מועמר קדאפי, אמר הלילה (שבת) כי הוא מוכן להסכים להפסקת אש, אולם הדגיש כי תהיה חייבת לכלול את כל הצדדים בלחימה ולא רק את כוחותיו, הנלחמים נגד כוחות המורדים במדינה וכוחות נאט"ו. "לוב מוכנה להפסקת אש", אמר קדאפי בהודעה ששודרה בטלוויזיה הלובית, "אבל הפסקת אש לא יכולה להיות רק של צד אחד". קדאפי הוסיף כי "אנחנו היינו הראשונים להסכים להפסקת אש, אבל המתקפה של נאט"ו הצלבנים לא נעצרה". קדאפי אמר גם, כי לא יעזוב את ארצו בשום אופן. "אני לא עוזב את המדינה שלי. אף אחד לא יכול להכריח אותי לעזוב ואף אחד לא יכול להגיד לי לא להילחם עליה".

הודעתו של קדאפי הסתיימה בהזמנה למשא ומתן המופנית למערב. "תנו לנו לנהל משא ומתן איתכן, המדינות שתקפו אותנו", אמר קדאפי והוסיף כי אם מדינות המערב מעוניינות בנפט הרב שבארצו, "אין בעיה לנהל משא ומתן להסכמים בעניין".

אמש אמר בנו של קדאפי, סייף אל-איסלם, כי לוב לא תיכנע לעולם לכוחות נאט"ו. "גם אם המתקפה תימשך 40 ימים וגם אם היא תימשך 40 שנים, זה לא משנה, לא תהייה כניעה. הדגל הירוק ימשיך להתנופף".

בתוך כך כוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, הודיעו כי השביתו את הנמל הימי בעיר מיסרתה שבמדינה. בנאט"ו הכחישו את הדיווח. "נאט"ו לא מזהה הוכחות התומכות בהצהרת כוחות קדאפי כי השתלטו על מיסרתה", מסר דובר הארגון. עם זאת, הגורם ציין כי בנאט"ו עוקבים בקשב רב אחר הנעשה בעיר. עוד אמר הגורם, כי כוחות האופוזיציה לשליט לוב, מועמר קדאפי, מוסיפים להרחיב את שליטתם באזור הסובב את מיסרתה.

מוקדם יותר דווח על התקפות של כוחות קדאפי סמוך למעבר הגבול עם טוניסיה. בלוחמה השתתפו גם כוחות צבא טוניסיה. טוניסיה זימנה את השגריר הלובי ומחתה בפניו על התקרית. "זימנו את השליח הלובי ומחינו בחריפות על התקרית. לא נסבול כל חזרה על הפרות גבול מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully