וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: מדברים עם אנשי קדאפי כדי לסייע בפרישתו

27.5.2011 / 14:00

לאחר פניית המדינות המתועשות בבקשה שתתווך במשבר בלוב, הודה גורם רשמי ברוסיה כי ארצו מנהלת מגעים עם אנשיו של קדאפי על מנת לסייע בפרישתו מהתפקיד. "יש לנו אנשים במחנה קדאפי"

רוסיה מנהלת מגעים עם גורמים בפמלייתו של שליט לוב מועמר קדאפי כהכנה לקראת פרישתו מהתפקיד, זאת בעקבות המחאה העממית נגדו במדינה, כך אמר היום (שישי) השליח המיוחד של רוסיה לאפריקה, מיכאיל מרגלוב. "אסור לנו לדבר עם קדאפי עצמו, אלא עם חברים בקבינט שלו, ואולי עם בניו. אנחנו מנהלים קשרים כאלה, כך שיש תקווה לפתרון המצב בדרכים פוליטיות", אמר מרגלוב לעיתונאים בוועידת הפסגה של ארגון המדינות המתועשות (ה-G8) שנערכה בצרפת.

כאשר נשאל מרגלוב על ידי אחד הכתבים מי יהיה הפרטנר העיקרי לשיחות מסוג זה, הוא השיב: "אתה יכול לתאר לעצמך שאני אתן לך את השם שלו ויום למחרת ראשו ייערף? אבל כן, יש לנו אנשים במחנה קדאפי".

רוסיה הודיעה אתמול כי חברותיה לארגון כבר ביקשו ממנה בעבר לתווך במשבר בלוב, אך אף גורם רשמי לא אישר עד כה כי אכן מתנהלים מגעים בין המדינות. רוסיה מתחה בעבר ביקורת על התקיפות בלוב במסגרת מבצע "שחר האודיסאה" בו משתתפות מעצמות המערב, אך הסכימה עם חברותיה לארגון כי על קדאפי לפרוש מתפקידו.

צרפת ובריטניה לעומת זאת, הביעו התנגדות לנסיונות לקיום משא ומתן עם מועמר קדאפי. ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, אמר כי הוא אינו זוכר שהוא או כל מדינה אחרת ביקשו מרוסיה לתווך בין הצדדים בסכסוך וכי "המסר היחיד לקדאפי צריך להיות: זה הזמן לעזוב את השלטון". גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי התבטא בצורה דומה ואמר כי לא ניתן לנהל משא ומתן עם קדאפי.

בתוך כך, אמרה היום קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי גם מדינתה תומכת בפרישתו של קדאפי, וכי היא איננה המדינה היחידה שחושבת כך. מרקל אף הודיעה היום כי האיחוד האירופי יתרום 1.3 מיליארד אירו לסיוע לתוניסיה ולמצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully