וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של קדאפי: "לא ניכנע לנאט"ו גם עוד 40 שנה"

בראיון לטלוויזיה הלובית אמר סייף אל איסלם קדאפי, בנו של השליט מועמר קדאפי כי אביו לא ייכנע לעולם לכוחות המערב. כוחות קדאפי השביתו את הנמל במיסרתה ותקפו מעבר הגבול עם טוניסיה

בנו של שליט לוב מועמר קדאפי, סייף אל-איסלם, אמר אמש(שישי) בראיון לטלוויזיה במדינה כי לוב לא תיכנע לעולם לכוחות נאט"ו. "גם אם המתקפה תימשך 40 ימים וגם אם היא תימשך 40 שנים, זה לא משנה, לא תהייה כניעה. הדגל הירוק ימשיך להתנופף". בתוך כך כוחות הנאמנים לשליט לוב, מועמר קדאפי, השביתו את הנמל הימי בעיר מיסרתה שבמדינה. בדיווח בטלוויזיה הלובית נמסר עוד כי "כל ניסיון להגיע לנמל ייתקל בהתנגדות חריפה, יהיו ההשלכות אשר יהיו".

מוקדם יותר דווח על התקפות של כוחות קדאפי סמוך למעבר הגבול עם טוניסיה. בלוחמה השתתפו גם כוחות צבא טוניסיה. טוניסיה זימנה את השגריר הלובי ומחתה בפניו על התקרית. "זימנו את השליח הלובי ומחינו בחריפות על התקרית. לא נסבול כל חזרה על הפרות גבול מסוג זה.

הקרבות באזור נמשכים מאז שלשום אז דווח כי המורדים השתלטו על מעבר הגבול. במהלך אתמול דווח כי חיילים מצבא טוניסיה נלחמים בכוחות קדאפי בעיר הטוניסאית דהיבא הגובלת בלוב. לפי עד ראייה, "היו עימותים כבדים במרכז העיר הקרובה לנקודת המעבר בגבול עם לוב".

עיישה קדאפי, בתו של קדאפי, טענה השבוע כי המורדים נגד שלטונו של אביה מוכרים נשק לארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה. בראיון ל"ניו יורק טיימס" שהתפרסם ביום רביעי, אמרה קדאפי כי המידע שבידה מבוסס על דו"חות מודיעין לוביים. היא לא הרחיבה בנושא, אם כי יש לציין כי הדברים נשמעים מעט תמוהים - שכן המורדים בלוב משוועים לעוד נשק, ולא סביר שינסו למכור את הנשק שבידיהם. בראיון השוותה קדאפי את הפעולה המערבית בלוב לפלישה האמריקאית לעיראק, והסבירה: "האופוזיציה בעירק הבטיחה לכוחות המערב שתקבל אותם בפרחים. חלפו עשר שנים, והם עדיין מקבלים את פני האמריקאים עם קליעים. האמינו לי, המצב בלוב יהיה עוד יותר גרוע".

עדכון ראשון: 22:48

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully