וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון חירום באיחוד האירופי על התפשטות האי-קולי

לאחר שגם חוות נבטי השעועית בגרמניה נוקתה מהחשד כי היא מקור התפרצות החיידק, יקיימו שרי החקלאות של האיחוד דיון בנושא. על הפרק: איתור החיידק ופיצויים לחקלאים

שרי החקלאות של האיחוד האירופי יקיימו היום (שלישי) דיון חירום בנושא זיהום חיידק האי-קולי שגרם למותם של 22 בני אדם ולהידבקות של למעלה מ-2,200 נוספים ברחבי אירופה עד כה, כך דווח ב-BBC. במרכז הדיון שייערך בלוקסמבורג בשעות הצהרים יעמדו המאמצים לאיתור מקור החיידק, זאת לאחר שהתברר כי מקורו איננו בחוות גידול נבטים בגרמניה כפי שפורסם שלשום.

ב-23 מתוך 40 הדגימות שנלקחו מחוות נבטי השעועית באזור אולזן מדרום לעיר המבורג בגרמניה לא נמצאו עקבות לחיידק. בתחילה, סברו בגרמניה כי מקור הזיהום הוא במלפפונים שייובאו מספרד, אולם גם חשד זה נשלל. במסגרת הדיון, יבקשו שרי החקלאות האירופים לדעת עד כמה קרוב פתרון התעלומה המשקשקת את שוק המזון ביבשת. אחת הסוגיות שיועלו בדיון היא פיצוי החוות שהואשמו בתחילה בהפצת החיידק.

ספרד, לדוגמא, דורשת מגרמניה פיצוי מלא בשל הפסדי ענק שנגרמו לחוואים במדינה בעקבות התפרצות החיידק והאצבע המאשימה שכוונה לעברם, זאת לאחר שלפי ההערכות, הדבר גרם להפסדים בגובה 225 מיליון אירו למשק החקלאי השבוע. מדינות נוספות, לבד מספרד, כבר הודיעו כי יזדקקו לתמיכת האיחוד בכדי לכסות על הפסדים הרבים שנגרמו לחקלאים עם הירידה החדה במכירות ובמחירים. עוד נושא בו ידנו השרים הוא האיסור הכללי שהוציאה רוסיה על ייבוא ירקות ממדינות האיחוד כתגובה למשבר.

עוד על התפרצות החיידק:
הערכה בגרמניה: נבטים הם מקור חיידק האי-קולי
חשד בישראל: "ייתכן שזיהום המלפפונים מכוון"
ספרד: נשקול לתבוע את המבורג עקב משבר המלפפונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully