וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בגרמניה: נבטים הם מקור חיידק האי-קולי

5.6.2011 / 20:29

בגרמניה מעריכים כי החיידק שהוביל למותם של 22 אנשים ולהידבקותם של יותר מ-2,000 מקורו בגידול נבטים מקומי בצפון גרמניה ולא במלפפונים מזוהמים. פעילות החברה הושבתה לצורך בדיקות

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

גורם במשרד החקלאות בגרמניה אמר הערב (ראשון) כי גידול מקומי של נבטים עשוי להיות הסיבה "המשכנעת ביותר" להתפרצות חיידק האי-קולי, שעד עכשיו הביא למותם של 22 בני אדם ולהידבקותם של יותר מ-2,000 אחרים ברחבי אירופה. זאת בניגוד להערכה לפיה הזיהום נבע ממלפפונים שייובאו מספרד.

אותו גורם הודיע כי פעילות החברה האחראית לגידול הנבטים הושבתה לצורך בדיקות, שתוצאותיהן צפויות להתקבל מחר. "היה שובל מאוד ברור שהוביל אל החברה הזו כמקור אפשרי להתפרצות החיידק", אמר הגורם, והוסיף כי "זהו המקור הכי משכנע להתפרצות חיידק האי-קולי". כמו כן התריע הגורם כי על הצרכנים בצפון גרמניה להימנע מאכילת כל סוגי הנבטים. מוקדם יותר היום אמר גורם רשמי בממשלת גרמניה כי החוקרים זיהו את הנבטים כמקור האפשרי של החיידק, והוסיף כי אותר הספק של אותם נבטים.

הרשויות בגרמניה עסקו בקדחתניות במציאת מקור המחלה בה נדבקו בני אדם מ-12 מדינות שונות שטיילו בצפון גרמניה. רבים מן הנדבקים בחיידק פיתחו תסמונת אשר עשויה להוביל לסיבוכים מסכני חיים, עם פגיעת החיידק בכליות.

מוקדם יותר היום פרסם משרד הבריאות בארץ קריאה לישראלים שחזרו מגרמניה בעשרת הימים האחרונים וסובלים משלשולים, לגשת להיבדק אצל רופא משפחה. זאת במטרה למנוע התפשטות של זיהום המלפפונים בישראל. ממשרד הבריאות נמסר כי "המשרד עוקב אחר התפתחות התפרצות חיידק E.Coli בגרמניה, ובהנחיות הארגונים הבינלאומיים". עם זאת, סייגו במשרד את האיום, ואמרו כי "יודגש כי ההתפרצות ממוקדת בגרמניה, והמקרים שהופיעו במדינות אחרות התגלו בקרב אנשים שהגיעו מהמדינה. משרד הבריאות הגרמני הנחה את הציבור בארצו להימנע מצריכת ירקות טריים ולהקפיד על כללי היגיינה. לנוסעים לגרמניה מומלץ להקפיד על הוראה זו".

במשרד מסרו כי הם נמצאים בקשר עם נציגי משרד הבריאות הגרמני, וכי תוצרת חקלאית המיובאת לישראל נבדקת באופן שוטף לנוכחות חיידקים מסוג זה. בימים אלו, מוסרים במשרד, הבדיקות מבוצעות בהקפדה יתרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully