וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד בישראל: "ייתכן שזיהום המלפפונים מכוון"

אריאל נוי

5.6.2011 / 16:05

טרור ביולוגי? לדברי ראש רשות החירום הלאומית, זאב צוק-רם, "בהחלט תיתכן יד מכוונת. מאוד קל לזהם כי אפשר להסתיר את הרעלן". בינתיים בגרמניה: בעל מסעדה מכחיש שההתפרצות החלה אצלו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

תא"ל במילואים זאב צוק-רם, ראש הרשות חירום לאומית (רח"ל), התייחס היום (ראשון) לזיהום המלפפונים שגבה את חייהם של 19 בני אדם באירופה. צוק-רם, שעומד בראש הגוף שאמור לנהל את הרשויות המקומיות במקרה של אסון לאומי רב-נפגעים, כגון מתקפה של נשק ביולוגי, אמר לוואלה! חדשות כי "נבדקת האפשרות שמקור חיידק האי-קולי במלפפונים הוא זיהום מכוון. החיידק הזה הוא קטלני ובהחלט יכול להיות שהייתה כאן יד מכוונת".

"נעשים מאמצים לבדוק היכן מוקד ההתרעה", מוסיף צוק-רם. "צריך לזכור שמאוד קל לזהם כי תמיד אפשר להסתיר את הרעלן. בדרך כלל אם יש התראה, המודיעין פועל על פיה. כשמתחולל אירוע כזה עושים חקירה אפידמיולוגית בשיתוף משטרת ישראל ומשרד הבריאות. עוד לא קבעו את מחולל האירוע באירופה, כך שכל האפשרויות פתוחות".

"ערוכים לכל תרחיש"

"בישראל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. מערכת הבריאות בישראל ערנית וקשובה לכל שינוי אפידמיולוגי. מערכת הבריאות בשילוב עם מערכת הביטחון בודקות את הנושא ונמצאות עם יד על הדופק. לא צריך להיכנס לפניקה, אבל חשוב שידעו שאנחנו מוכנים", סיכם צוק-רם.

דבריו של צוק-רם מגיעים לאחר ש"המרכז להגנה על התשתיות הלאומיות", הפועל במסגרת מנגנוני הביטחון בבריטניה, הזהיר לאחרונה את מגדלי וקמעונאי המזון במדינה מפני התקפות אפשריות של "קבוצות בעלות מניעים אידאולוגיים ופוליטיים" שעלולות לנסות ולפגוע באוכלוסייה באמצעות הרעלת מזון. כך דיווח הבוקר ה"טלגרף" בכותרתו הראשית.

בזן החדש נדבקו כבר יותר מ-2,000 בני אדם והוא גבה, כאמור, את חייהם של 19 בני אדם. ההתפרצות הזו, על פי ה"טלגרף", חשפה את הפגיעו?ת של מערכת הפצת המזון לאיומים ביולוגיים. בדיקות שנערכו בגרמניה לא הצליחו לאתר את מקור הזיהום, אך נשללה הסברה שמוצאו בספרד.

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully