וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון בכנסת: קיצור החופש הגדול - רק בשנה הבאה

6.6.2011 / 11:45

ח"כ אורית זוארץ יזמה כנס חירום לשינוי החלטתו של שר החינוך לקצר את החופש הגדול. לטענתה, ההחלטה נכונה, אך "יש לבצע את השינוי באופן מתוכנן ומובנה ובתיאום כלל הגורמים"

קיצור החופש הגדול הצליח להדאיג לא מעט הורים, וכעת הוא מגיע לכנסת: ביום שני הקרוב ייערך כנס חירום בהשתתפות חברי כנסת המתנגדים להחלטת שר החינוך, ביוזמת ח"כ אורית זוארץ (קדימה). הדיון יתקיים במעמד חברי כנסת מכלל סיעות הבית, נציגי מרכז השלטון המקומי, ארגוני הורים, ארגוני תלמידים, ארגוני מורים, ארגוני גננות וגנים פרטיים, ארגוני מלונאים, ארגוני תעשיינים וסוכני נסיעות.

מדובר בפעם הראשונה שהמתנגדים להחלטה מקיימים דיון בנושא בכנסת. ח"כ אורית זוארץ, שמכהנת כיו"ר השדולה לקידום נשים ואמהות בעולם התעסוקה בכנסת, סבורה שהשינויים שהציע שר החינוך הינם צעד נכון כחלק מהתאמת שוק התעסוקה בישראל להורות, אבל לטענתה, "יש לבצע את השינוי באופן מתוכנן ומובנה, ובתיאום כלל הגורמים". יצויין כי רוב המתנגדים להחלטה מוחים על ההתרעה הקצרה שניתנה להורים ולתלמידים בדבר הקיצור הצפוי.

ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), ממתנגדי ההחלטה אמר, כי "קיצור החופש הגדול בשנה הקרובה אינו מבורך מפני שמשפחות רבות תיכננו מראש את החופשות וביטולן כרוך בנזק כלכלי למשפחות ולגורמי התיירות, בתוכם בתי המלון،חברות הנסיעות והערים המארחות. הכוונה לקיצור החופש מבורכת באם תחול משנת 2012 ואילך".

עוד על קיצור החופש הגדול:

באיזו מדינה יש לתלמידים חופש גדול באמת?
תלמידים על קיצור החופש הגדול: "כמו לקצר החיים"
השר סער: "לא שולל שינויים נוספים בלוח החופשות"

"פתרון חלקי וחטוף"

ארגון "הורים עובדים לשינוי" מסר לקראת הדיון כי הוא מברך את שר החינוך ואת הוועדה שהקים על נכונותם להיענות ללחץ הציבורי, ולבחון ולשנות את לוח החופשות לראשונה מזה 60 שנה. יחד עם זאת, סבור הארגון כי "מדובר בפתרון חלקי וחטוף ונשמח להיות שותפים פעילים בגיבוש פתרונות אמיתיים שונים לכלל משפחות ישראל כבר בשנת הלימודים הקרובה".

בתוך כך, ביקש יו"ר ועדת חינוך של הכנסת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) ממשרד החינוך מבקש לגלות פתיחות וקשב לבעיות שצצו בנושא כמו קיצור הזמן לעבודות הבינוי בבתי הספר, לימודי קיץ, חופשות משפחתיות שנקבעו מראש ועוד.

שר החינוך גדעון סער הודיע בשבוע שעבר כי החליט באופן סופי כי חופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. זאת בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות כפי עולה מחוזר מנכ"ל של המשרד. על פי החוזר, מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.

למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully