וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך החליט: החופש הגדול יקוצר בשבוע

31.5.2011 / 13:27

משרד החינוך החליט כי פתיחת שנת הלימודים תוקדם ל-26 באוגוסט, במקום המועד המסורתי, ה-1 בספטמבר. עם זאת, סך ימי החופש השנתיים לא יקטן שכן יוארכו חופשות אחרות

דניאל בוק

(עריכה: גדי וינסטוק, צילום: דניאל בוק)

משרד החינוך החליט באופן סופי כי חופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. זאת בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות כפי עולה מחוזר מנכ"ל (שלישי) של המשרד. על פי החוזר, שאמור להיות מופץ באופן רשמי למנהלי בתי הספר מחר, מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.

למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר החינוך, גדעון סער, אישר את הדברים ואמר כי "חוזה המנכ"ל מאשר את מדיניות המשרד. בכוונתנו להתחיל מוקדם יותר את השנה במטרה לשמור על רצף לימודי לקראת חגי תשרי".

סער הביע כבר בעבר את תמיכתו בקיצור החופש הגדול, אך הרעיון זכה להתנגדות מצד ארגוני המורים שבהסכמים הקיבוציים עמם נקבעו מספר ימי חופשה קבועים. אלא שבשנה שעברה הוקמה ועדה במשרד החינוך בראשות שמואל סלבין, מנכ"ל משרד האוצר בעבר, שבעבודה משותפת עם השלטון המקומי ומשרד האוצר הצליחה להגיע להסכמה על קיצור החופשה.

ארגון המורים אמר בתגובה, כי "ארגון המורים מסכים להצעת משרד החינוך ומקבל אותה. החלטה זו היא פועל יוצא של דיונים משותפים בוועדה מיוחדת שהוקמה לצורך כך".

לפניות לכתב: bobi1979@walla..co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully