וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המנהלים רוצים לצאת לחופש הגדול

גיל סימה

4.7.2010 / 9:58

מנהלי בתי הספר היסודיים פועלים לשינוי תנאי העסקתם, הקובעים כי עליהם לעבוד במהלך החופש הגדול בלא כל תשלום. בהסתדרות המורים ציינו כי "בשלב הראשון, נפעל בדרך של מו"מ"

ארבעה ימים לאחר שהתלמידים יצאו לחופש הגדול, מנהלי בתי הספר היסודיים פתחו היום (ראשון) במאבק לשינוי תנאי העסקתם. במכתב שנשלח לחברי ארגון המנהלים הארצי, כתבה יו"ר הארגון שרה ישראלי כי המנהלים פתחו במגעים עם משרד החינוך, במטרה למנוע את העסקתם על חשבון ימי החופשה בקיץ וללא כל תגמול. "דרישותנו בנושא זה נענו בצורה שאינה מכבדת או מכובדת", ציינה ישראלי, והודיעה לחבריה המנהלים על פתיחת המגעים.

"זה כבר הפך לשגרה", סיפר מנהל בית ספר יסודי בדרום. "הקיץ מגיע, כולם יוצאים לחופשה, 'כולם', אני אומר, חוץ ממני ומחבריי המנהלים". בשונה מהמורים הנדרשים לקראת סוף חודש אוגוסט ותחילת שנת הלימודים להגיע לבתי הספר לשבוע היערכות, המנהלים נמצאים לתקופה ארוכה יותר, וללא כל תגמול. בין השאר, לדוגמה, מפקחים המנהלים גם על שיפוצי הקיץ המתבצעים במבנים השונים.

המנהלים החליטו כי השנה ינסו לשנות את רוע הגזירה או לפחות לזכות לתמורה עבור ימים אלה. המנהלים פנו למזכ"ל הסתדרות המורים יוסי וסרמן לשם סיוע. וסרמן מנסה לקדם באמצעות מו"מ עם משרדי הממשלה את התגמול. וסרמן ביקש מנציגי משרד החינוך והרשויות המקומיות שלא לזמן מנהלים לפעילות בחודש הקיץ, עד שתושג התקדמות משמעותית במו"מ.

עם זאת, בהסתדרות המורים הודיעו כי בשלב זה יימנעו מפעולות של השבתת הפעילות של המנהלים – לטובת התלמידים וכדי למנוע שיבושים במהלכה התקין של שנת הלימודים. "הוחלט כי בשלב הראשון, הסתדרות המורים תפעל בדרך של מו"מ ושיחות ישירות מול הגורמים הבכירים ביותר במשרד האוצר ובמשרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא מביע הערכה רבה לעבודתם של המנהלים לאורך כל שנת הלימודים ובכלל. "המשרד בשיתוף עם הסתדרות המורים פועל להיערך לפתיחתה של שנת הלימודים הבאה. מכל מקום, בימים אלה מתקיימים דיונים עם משרד האוצר ועם הסתדרות המורים לצורך תגמול מנהלים אשר עובדים בחודשי הקיץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully