וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר סער: "לא שולל שינויים נוספים בלוח החופשות"

בתגובה על הביקורות שנשמעו על החלטתו לקצר את החופש הגדול, אמר שר החינוך סער כי ימשיך לפעול כדי לשפר את לוח החופשות וכי תהיה התחשבות במקרים חריגים של תלמידים שייפגעו מההחלטה

יממה לאחר הודעת שר החינוך גדעון סער על קיצור החופש הגדול, אמר היום (רביעי) השר כי הוא אינו שולל שינויים נוספים בלוח החופשות. בראיון לגלי צה"ל אמר סער כי "אני לא שולל בעתיד שיהיו עוד שינויים בלוח החופשות. תמיד אפשר לחשוב איך לשפר. הדבר, שהוא בר ביצוע, כרוך בחוסר נוחות ואני מקווה שכולם יצמצמו את חוסר הנוחות. לדעתי לרוב לא תהיה בעיה, ובסופו של דבר הציבור יברך על זה".

סער התייחס לביקורות שנשמעו על ההחלטה ואמר כי "לא באתי להיות שר החינוך כדי שהכל יישאר כפי שהוא היה במשך עשרות שנים. אני באתי לעשות שינוי, ושינוי זה תמיד דבר קשה. הכי קל זה לשבת במקום. עשרות שנים כל פעם שיוצאים לחופש הגדול נשאלת השאלה איך נעמוד בתקופה כל כך ארוכה ולמה החופש כל כך ארוך. כל פעם שחוזרים לשנת הלימודים שואלים איזה היגיון יש ב-1 בספטמבר כשכמה ימים אחר כך יוצאים לחגי תשרי. היינו חייבים לשנות את זה".

"דחיית המהלך עלולה לסכן את ביצועו"

סער התייחס לטענה לפיה ההודעה על הקיצור התקבלה מאוחר מדי, ופגעה במשפחות שתכננו חופשות לאותו שבוע שקוצר: "הוקמה ועדה ציבורית בראשות שמואל סלבין לפני שנה ב-1 ביוני 2010. זה פורסם בכל כלי התקשורת. הופיעו בפניה מורים ונציגי תלמידים מכל הארץ. אנחנו יודעים שחודש מאי זה חודש שתמיד מתקבלות בו החלטות לגבי שנת הלימודים הבאה. אני לא מזלזל בחוסר הנוחות שנגרם למישהו, אבל זה לא יומיים מראש, זה שלושה חודשים מראש. גם אם הינו אומרים את זה לפני חודש היינו נתקלים באותם טיעונים. אנחנו נדע לגלות שיקול דעת במקרים חריגים ומתאימים". סער הוסיף כי "אני מכיר את ישראל. דחיית המהלך בעוד שנה עלולה לסכן את ביצועו".

אתמול הודיע שר החינוך על קיצור החופש הגדול והוספת הימים שחוסרו לחופשות במהלך השנה. על פי ההחלטה, חופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.

למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" בן שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully