וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים: "שינוי מועדי החופש - ביזיון"

31.5.2011 / 17:13

הורים מביעים תרעומת על ההחלטה לקצר את חופשת הקיץ, מכיוון שלא שותפו בדיונים. יו"ר הנהגת ההורים: "ההחלטה היא "זריית חול בעיניים". למרבה ההפתעה, יש גם תלמידים שחושבים כך

אתי בנימין, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מוחה על ההחלטה לשנות את מועדי חופשות הלימודים ולקצר החופש הגדול בשבוע. לדבריה, ההחלטה התקבלה מבלי לערב את ההורים. "מדובר בהחלטה לא מקצועית. זריית חול בעיני ההורים", אמרה בנימין. "קיבלתי פניות רבות של הורים שקבעו חופשות בתאריכים האלה ומדובר בחוסר אחריות להודיע על כך ברגע האחרון. מצב זה ייצור כאוס כאשר חלק מהתלמידים יחזרו ללימודים ב-26 באוגוסט ואחרים יחזרו ב-1 בספטמבר".

אורית פרידמן מנתניה, אם לשני ילדים בגילאי גן, אמרה בתגובה למהלך: "אני מאוד בעד ההחלטה, אך להודיע על זה חודשיים לפני החופשה, כאשר סידרנו לעצמו חופשות מהעבודה למטרת נופש בחו"ל ובארץ - זה ביזיון. הגנים הפרטיים לא מתייצבים לפי משרד החינוך, וזה יוצר עוד קושי. אי אפשר להתארגן בהתראה כל כך קצרה".

יו"ר איגוד מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, אבי קמינסקי, היה חבר בוועדה שדנה בקיצור החופשה. לדבריו, "מדובר בשינוי שמחייב התארגנות אחרת ברמה הלאומית, שינוי שאותו ביקש הציבור שנים רבות". ארגון המורים הארצי, שותף נוסף בוועדה, הודיע כי "החלטה זו היא פועל יוצא של דיונים משותפים בוועדה מיוחדת שהוקמה לצורך כך".

באופן לא מפתיע, הבשורה על קיצור החופש הגדול דווקא אומצה בשמחה על ידי התלמידים. מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה כי לאחר בדיקה מעמיקה של חוזר המנכ"ל בנושא, הוחלט לתמוך בהצעה ללא סייג. "קיצור החופש יוצר תקופת לימודים סדירה ואפקטיבית", מסרה המועצה. טימור מיכאלי, יו"ר מועצת התלמידים בבאר שבע מוסיף לדברי התמיכה ואומר כי ששת ימי הלימודים המתווספים יוחזרו במהלך השנה לתלמידים כחופשה, ולכן הוא מברך על הרצף הלימודי שנוצר לקראת חגי תשרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחת לפני השטח, במרחב הווירטואלי, נראה כי ישנם גם תלמידים פחות מרוצים מהמהלך. ארגון התלמידים האלטרנטיבי בראשות דניאל שחמון, תלמיד כיתה י"ב מתיכון בן גוריון בפתח תקווה, מרכז בפייסבוק דף מחאה נגד קיצור החופש הגדול. "קיבלנו פניות ממספר ילדים בנושא זה, כאשר החשש המרכזי שעולה הוא שהחופשים הקטנים האלה באמצע השנה יהפכו לימי השלמות בהם בתי הספר יחליטו לחייב את התלמידים ללמוד. אסור שדבר כזה ינחת כגזרה על התלמידים. זה חייב להיעשות בשיתוף פעולה ובהתייעצות".

משרד החינוך החליט באופן סופי כי חופשת הקיץ תקוצר בשבוע ופתיחת שנת הלימודים הקרובה תוקדם ל-26 באוגוסט במקום התאריך הקבוע ב-1 בספטמבר. זאת בהתאם להמלצות הוועדה הציבורית שעסקה בבחינה מחודשת של מבנה שנת הלימודים והחופשות כפי עולה מחוזר מנכ"ל (שלישי) של המשרד. על פי החוזר, שאמור להיות מופץ באופן רשמי למנהלי בתי הספר מחר, מועד תחילת החופש הגדול יישאר ללא שינוי - 1 ביולי בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים ו-21 ביוני בבתי הספר התיכוניים.

למרות קיצור החופש הגדול, סך ימי החופשה בשנת הלימודים הבאה לא יקוצר, משום שהתלמידים יקבלו ימי חופש חדשים במהלך השנה: בין יום הכיפורים לסוכות יישארו התלמידים ב"גשר" של שלושה ימי חופש. כמו כן, לחופשת החנוכה יתווסף יום אחד וכן לחופשת הפסח.

לפניות לכתב: bobi1979@walla..co.il

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully