וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתימן חוגגים הפיכה אך הנשיא הודיע: אשוב בקרוב

"זה יום חג", קוראים ההמונים בצנעא, אך בינתיים הודיע מקורבו של הנשיא סאלח, המאושפז בסעודיה אחרי שנפצע בהפגזת ארמונו, כי הוא "ישוב בימים הקרובים". הצבא: אל-קאעדה אחראי להפגזה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שמחה גדולה בתימן: אמנם שלטונו של הנשיא עלי עבדאללה סאלח עדיין לא הופל באופן רשמי, אבל המורדים ומפגיני האופוזיציה כבר יצאו הבוקר (ראשון) ל"כיכר המהפכה" בבירה צנעא והחלו לחגוג את מה שנראה כמו רגעי ההכרעה בהפיכה שלטונית נוספת, שלישית בעולם הערבי מתחילת השנה. "איך אוכל לתאר זאת? אנחנו שמחים מאוד, זה הכל", אמרה לרויטרס אמרה אמל סאלח, תושבת צנעא שיצאה להשתתף בחגיגות. "הפלנו את המשטר בעזרת המהפכה השקטה שלנו. תודה לאל, היום הזה הוא כמו חג עבורנו".

סאלח, שנפצע בהפגזת מסגד בארמונו ביום שישי, נמלט אתמול לקבל טיפול רפואי בסעודיה. עם זאת, הוא עדיין אינו מוכן לוותר על כסאו, והיום כבר מסר לרויטרס חבר מפלגת השלטון שלו, טארק שאמי, כי הוא "צפוי לשוב למדינה בימים הקרובים".

מפגינים נגד נשיא תימן בבירה צנעא, 4 ביוני 2011. רויטרס
"הפלנו את המשטר בעזרת המהפכה השקטה שלנו". מפגינים אתמול בצנעא/רויטרס

בתוך כך, דיווחו היום מקורות לרשת "אל-ג'זירה" כי עבד רבו מנצור האדי, סגנו של סאלח, שתפס את מקומו של הנשיא ומתפקד כמפקד העליון של הכוחות החמושים במדינה, ייפגש עם בכירים בצבא וכן עם בניו של סאלח. במקביל, הבהיר מקור ממשלתי בצנעא לרויטרס כי בכירי צבא תימן ובניו ואחייניו של הנשיא עדיין נמצאים בתימן ולא נמלטו לערב הסעודית. בנו הבכור של סאלח, אחמד, מפקד על כוח "משמר הרפובליקה", ושלושה מאחייניו שולטים ביחידות האבטחה והמודיעין במדינה.

הנשיא נפגע מרסיסים וסובל מכוויות מדרגה שנייה

בצל החגיגות ואי הוודאות סביב מצבו של הנשיא, נמשכת הלחימה בין נאמני השלטון למורדים. לפחות שני בני אדם נהרגו ו-15 נוספים נפצעו היום בפיצוץ רימון יד בצנעא, במתחם של כוחות צבא שערקו. קודם לכן, דיווחו עדי ראייה על חילופי אש עזים ופיצוצים שנשמעו בבירה, יום אחד בלבד לאחר שנאמני הנשיא והמורדים בני שבט חאשד, המונהגים בידי סאדיק אל-אחמר, סיכמו על הפסקת אש שהושגה בתיווך ערב הסעודית.

גם בעיר הדרומית תאיז נמשכת הלחימה, והיום דווח כי לוחמים שבטיים פשטו על ארמון הנשיאות בעיר. בלחימה במקום, לפי הדיוחחים, נהרגו ארבעה חיילי צבא שהגנו על הארמון, ואחד מהתוקפים.

מתרסי רחוב ועשן עולה ממוקדי הלחימה בעיר תאיז, תימן, 4 ביוני 2011. רויטרס
עשן עולה ממוקד הלחימה בתאיז/רויטרס

בית המשפט המלכותי של ערב הסעודית אישר הלילה כי סאלח נחת בבירה ריאד והועבר לקבלת טיפול רפואי בעיר. קודם לכן, הכחיש סגן שר ההסברה בתימן את הדיווחים על הימלטותו מהמדינה. "הנשיא התימני הגיע ביחד עם גורמי ממשל ואזרחים שנפצעו בדרגות שונות לטיפול במדינה", סיפרו בבית המשפט המלכותי. לפי דיווח ה-BBC, סאלח נפגע מרסיסים שננעצו בתוך גופו, סמוך לאזור הלב, והוא סובל גם מכוויות מדרגה שנייה בפניו ובחזהו.

סאלח עצמו האשים את ה"כנופייה פורעת החוק" שמורכבת מאויביו השבטיים, במתקפת הפגזים על ארמונו. בראיון שהעניק לתחנת רדיו מקומית אמר סאלח כי "אני מצדיע לכוחות הביטחון שלנו על הנחישות שהפגינו בעימות עם האתגר הזה שהגיע מכיוונה של 'כנופיה פורעת חוק'". לדברי סאלח, שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה. היום פירסם צבא תימן הודעה באתר האינטשנט שלו המאשימה את ארגון אל-קאעדה במתקפה על הארמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully