וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא תימן נמלט לסעודיה "לקבלת טיפול"

5.6.2011 / 0:29

גורם בסעודיה דיווח כי נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, שנפצע באורח קל במתקפת פגזים על ארמונו, צפוי להגיע בקרוב לממלכה כדי לקבל טיפול רפואי. המחאה בתימן נגד משטרו של סאלח נמשכת

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, נמלט לסעודיה כדי לקבל טיפול רפואי, כך דיווחו אמש (שבת) רשתות אל-ג'זירה ואל-ערבייה, לאחר שאתמול נפצע סאלח באורח קל במתקפת פגזים על ארמונו שבבירה צנעא. גורם בכיר במשטר הסעודי אישר את הדיווחים לסוכנות רויטרס, והוסיף כי סאלח צפוי להגיע למדינה בתוך מספר שעות על מנת לקבל טיפול בראשו ובצווארו. סגן שר ההסברה בתימן הכחיש את הדיווחים.

עוד דיווח ערוץ אל-ג'זירה כי עבד רבו מנצור האדי, סגנו של סאלח, מתפקד כעת כנשיא וכמפקד העליון של הכוחות החמושים במדינה.

בתוך כך, מסר הערב מקור סעודי כי כוחות הנאמנים לסאלח והמורדים במדינה הצליחו להגיע להסכם הפסקת אש בתיווך סעודיה. מדובר בפעם השנייה שהצדדים מסכימים על הפסקת אש, לאחר שלפני כשבוע הופר סיכום דומה, גם הוא בתיווך סעודי, לאחר יום אחד בלבד.

גם הבוקר הכחישו תימן וסעודיה דיווחים על כך שסאלח ומספר בכירים בתימן נמלטו לקבלת טיפול רפואי במדינה. קודם לכן דיווחה רשת אל-ערבייה כי כמה בכירים, בהם סגן ראש הממשלה ודובר בית הנבחרים, הוטסו לטיפול רפואי במדינה השכנה, לאחר שנפצעו במתקפת כוחות האופוזיציה על הארמון הנשיאותי בבירה. דיווחים סותרים התקבלו מצנעא לגבי מידת פציעתם של הבכירים ששהו בארמון, אך ככל הנראה הנשיא עצמו נפצע באורח קל בלבד.

סאלח עצמו האשים אתמול "כנופיה פורעת חוק" שיצאה מתוך אויביו השבטיים במתקפת הפגזים על ארמונו. בראיון שהעניק לתחנת רדיו מקומית אמר סאלח כי "אני מצדיע לכוחות הביטחון שלנו על הנחישות שהפגינו בעימות עם האתגר הזה שהגיע מכיוונה של 'כנופיה פורעת חוק'". לדברי סאלח, שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה.

עדכון ראשון: 20:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully