וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: סמכויות הנשיא שנמלט הועברו לסגנו

עלי עבדאללה סאלח נמלט לערב הסעודית לאחר שנפצע באורח קל במתקפת פגזים על ארמונו שבבירה צנעא. לפי דיווחים, השליט התימני סובל מרסיסים בגופו ומכוויות. סגנו מתפקד כעת כנשיא

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, נחת הלילה (ראשון) בריאד, בירת ערב הסעודית, כך דיווח בית המשפט המלכותי הסעודי. סאלח הועבר לטיפול רפואי במדינה לאחר שביום שישי נפצע באורח קל במתקפת פגזים על ארמונו שבבירה צנעא.

"הנשיא התימני הגיע ביחד עם גורמי ממשל ואזרחים שנפצעו בדרגות שונות לטיפול במדינה", סיפרו בבית המשפט המלכותי. לפי דיווח של רשת הטלוויזיה BBC, לסאלח נותרו רסיסים בתוך גופו - סמוך לאזור הלב, וכוויות מדרגה שנייה בפניו ובחזהו.

עבד רבו מנצור האדי, סגנו של סאלח, מתפקד כעת כנשיא וכמפקד העליון של הכוחות החמושים במדינה, כך דיווח אמש ערוץ אל-ג'זירה. אתמול עוד הכחישו תימן וסעודיה את הדיווחים לפיהם סאלח ומספר בכירים בתימן נמלטו לקבלת טיפול רפואי במדינה.

סאלח: "מצדיע לכוחות הביטחון שלנו"

בתוך כך, מסר מקור סעודי כי כוחות הנאמנים לסאלח והמורדים במדינה הצליחו להגיע להסכם הפסקת אש בתיווך סעודיה. מדובר בפעם השנייה שהצדדים מסכימים על הפסקת אש, לאחר שלפני כשבוע הופר סיכום דומה, גם הוא בתיווך סעודי, לאחר יום אחד בלבד.

סאלח עצמו האשים את ה"כנופיה פורעת החוק" שיצאה מתוך אויביו השבטיים במתקפת הפגזים על ארמונו. בראיון שהעניק לתחנת רדיו מקומית אמר סאלח כי "אני מצדיע לכוחות הביטחון שלנו על הנחישות שהפגינו בעימות עם האתגר הזה שהגיע מכיוונה של 'כנופיה פורעת חוק'". לדברי סאלח, שבעה בני אדם נהרגו בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully