וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פושע המלחמה הסרבי רטקו מלאדיץ' אושפז בביה"ח

מבית הדין נמסר כי מדובר באשפוז שגרתי לשם בדיקות וכי משפטו של מלאדיץ' צפוי להמשיך כמתוכנן. מוקדם יותר טען עורך דינו כי חלה בעבר בסרטן וכי מצבו הבריאותי לקוי

רטקו מלאדיץ', מפקד הכוחות הסרביים-בוסניים לשעבר, המואשם ברצח עם, אושפז אמש (חמישי) בבית החולים בכלא השייך לבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג. עורך דינו של מלאדיץ', אלכסנדר אלכסיק, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פגש את מרשו בחדר בית החולים וכי מצבו רע משום שהזניח את בריאותו במהלך התקופה בה היה נמלט.

בהודעה שנמסרה מטעם בית הדין הוכחש כי מלאדיץ' אושפז בשל בעיה רפואית. בהודעה נמסר כי "זה חלק מההליך הרגיל של בית הדין להעביר את העצורים בדיקות שגרתיות, כולם עוברים את זה. זאת הסיבה היחידה שבגללה הוא נמצא בבית החולים. אין שום סיבה שהוא לא יופיע בפני בית הדין כמתוכנן".

"לא יחיה מספיק זמן בשביל להישפט"

אתמול אמר עורך דינו של מלאדיץ' כי מרשו חלה בסרטן וטופל לפני כשנתיים. "יש לי תיעוד רפואי שמוכיח כי הוא טופל בגין סרטן בבלוטות הלימפה בבית החולים בבלגרד ב-2009", סיפר עורך הדין שלאחרונה גם צוטט כשאמר שמרשו לא יחיה מספיק זמן בשביל להישפט.

גם בנו של מלאדיץ' אמר, עוד בטרם אביו הוסגר לבית הדין, כי מצבו הבריאותי לקוי "ידו הימנית כמעט משותקת לגמרי וחצי מגופו לא מתפקד כראוי", אמר הבן, דארקו מלאדיץ'.

מלאדיץ' הוא המבוקש הבכיר ביותר בגין פשעי מלחמה שבוצעו במלחמת האזרחים בין הסרבים למוסלמים בבוסניה בשנות ה-90. מלאדיץ' היה מפקדה של המיליציה הצבאית הסרבית בבוסניה ("הצבא הסרבי-בוסני") במהלך המלחמה בשנים 1992-1995, מבוקש בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי המיוחד שהוקם בהאג בעקבות המלחמות ביוגוסלביה.

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully