וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנגורו של מלאדיץ': הוא לא יחיה עד המשפט

30.5.2011 / 15:35

לטענת סנגורו, החשוד ברצח עם זקוק ל"קרדיולוג, פסיכיאטר, נוירולוג, גסטרו-אנטרולוג, אורתופד ורופאים שיטפלו בבעיות בשמיעה ובראייה". הליך ההסגרה אמור להימשך עוד 4 ימים לכל היותר

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

רטקו מלאדיץ', מפקד המיליציה הסרבית במלחמת האזרחים בבוסניה, שנעצר בסרביה, ממשיך להיאבק בבית המשפט בבלגרד נגד הסגרתו לבית הדין המיוחד לפשעי מלחמה בהאג, בו הוא מואשם ברצח עם. לאחר שביום שישי פסק כבר בית המשפט כי הוא בר הסגרה, היום (שני) הוא היום האחרון שבו יכול מלאדיץ' לערער על ההחלטה.

פרקליטו, מילוש סליג'יץ', ממשיך לטעון כי מרשו בן ה-69 אינו כשיר בריאותית להישפט, והיום דרש מבית המשפט לאפשר לו לעבור בדיקות רפואיות נוספות. "ביקשנו שיבדקו אותו קרדיולוג, פסיכיאטר, נוירולוג, גסטרו-אנטרולוג ואורתופד, כמו גם רופאים שיוכלו לעזור לו בבעיות שיש לו בשמיעה, בראייה ובהליכה". אמר "אני לא צופה שיהיה משפט, כי הוא לא הולך להיות בחיים עד שהמשפט יתחיל".

מהומות שהתפתחו בבלגרד, בירת סרביה, במהלך הפגנה של אלפי לאומנים במחאה על מעצר רטקו מלאדיץ', 29 במאי 2011. רויטרס
180 עצורים, 32 פצועים. המהומות אמש בבלגרד/רויטרס

ברשויות הסרביות, עם זאת, לא ממש מתייחסים ברצינות לטענות. הוועדה הרפואית של בית המשפט קבעה שהוא במצב גופני מספק", אמר היום סלובודן הומן, שר במשרד המשפטים הסרבי. "לכן הערעור, בשלב זה, עבורנו, הוא עניין פורמלי לחלוטין. אבל בואו לא נקדים את החלטת השופטים. בית המשפט יאמר את המילה האחרונה".

הומם הסביר על המשך ההליך: "הזמן המוקצב להגשת הערעור פג היום ב-17:00. בית המשפט מחויב לבדוק בתוך 24 שעות אם הערעור אכן נשלח. היו מקרים בעבר שהכירו על הגשת ערעור אך לא שלחו אותו בפועל. ברגע שנקבל את הערעור, בית המשפט יפסוק לגביו ואז הוא יעבור למשרד המשפטים, שיקבל את ההחלטה המכריעה לגבי ההסגרה. כל התהליך ביחד עשוי לארוך ארבעה ימים לכל היותר".

תמונה עדכנית של פושע המלחמה הסרבי-בוסני רטקו מלאדיץ', שפירסם העיתון הסרבי "פוליטקה" אחרי מעצרו. AP Photo/Politika Newspaper, AP
תמונה עדכנית של מלאדיץ' שפורסמה בסוף השבוע בתקשורת הסרבית/AP, AP Photo/Politika Newspaper

בתוך כך, פורסמו היום נתונים עדכניים לגבי נזקי המהומות שפרצו אמש בבלגרד, בה הפגינו כ-10,000 לאומנים סרבים במחאה על מעצר מלאדיץ' ונגד הסגרתו. לפי נתוני הרשויות, במהומות נעצרו בסך הכל 180 מפרי סדר, ונפצעו 32 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully