וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בסרביה: "מלאדיץ' כשיר להסגרה להאג"

על אף טענות עורכי דינו ומשפחתו של רטקו מלאדיץ', כי הוא אינו כשיר רפואית, בית המשפט בבלגרד קבע כי המבוקש הבכיר ביותר בגין פשעי מלחמה בסרביה יוסגר לבית הדין הבינלאומי בהאג

בית המשפט בסרביה קבע היום (שישי) כי רטקו מלאדיץ', מפקד מיליציה סרבית לשעבר בבוסניה החשוד בפשעי מלחמה, כשיר להסגרה לבית הדין הבינלאומי בהאג. "עורכי הדין של מלאדיץ' קיבלו את מסמכי ההסגרה ויש להם עד יום שני לערער על כך", קבע בית המשפט. מלאדיץ' נבדק על ידי צוות רפואי מיוחד שקבע כי בריאותו מאפשרת את המשך ההליכים נגדו. קביעת בית המשפט היום התקבלה לאחר שאתמול הופסק דיון בעניינו של מלאדיץ' כשחש ברע.

מוקדם יותר, טען בנו של מלאדיץ', דארקו, כי אביו אינו כשיר להסגרה לבית הדין הבינלאומי בשל מצבו הבריאותי הלקוי. "הוא לא יכול להיות מוסגר במצב הזה. ידו הימנית כמעט משותקת לגמרי וחצי מגופו לא מתפקד כראוי", אמר הבן.

מלאדיץ' הוא המבוקש הבכיר ביותר בגין פשעי מלחמה שבוצעו במלחמת האזרחים בין הסרבים למוסלמים בבוסניה בשנות ה-90. מלאדיץ' היה מפקדה של המיליציה הצבאית הסרבית בבוסניה ("הצבא הסרבי-בוסני") במהלך המלחמה בשנים 1992-1995, מבוקש בידי בית הדין הפלילי הבינלאומי המיוחד שהוקם בהאג בעקבות המלחמות ביוגוסלביה לשעבר, שבפניו הועמד לדין בין היתר גם נשיא סרביה, סלובודן מילושביץ' (שמת ב-2006, לפני סיום משפטו), ובו עומד כיום לדין גם רדובאן קראדיץ', שהיה המנהיג הפוליטי של הסרבים בבוסניה בשנות המלחמה וכיהן כנשיא "רפובליקה ספרסקה" שהקימו בין 1992 ל-1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully