וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ענן האפר: אובמה קיצר ביקורו באירלנד

למרות שהיה אמור להישאר באירלנד יממה נוספת, ימריא נשיא ארה"ב ברק אובמה לבריטניה כבר הלילה בעקבות תחזית לשינוי במסלול התפשטותו של ענן האפר הוולקני. בינתיים החלו ביטולי הטיסות

ביקור השורשים היה משמח, אך קצר. נשיא ארה"ב ברק אובמה קיצר אמש (שני) את ביקורו באירלנד והוא יעזוב את המדינה ויטוס לבריטניה כבר הלילה – יממה לפני התכנון המקורי. הגורם לקיצור הביקור הוא ענן האפר הוולקני הממלא את שמי איסלנד כתוצאה מהתפרצות הר הגעש הפעיל במדינה, גרימסווטן. "עקב תחזית לשינוי בכיוון התפשטות ענן האפר הוולקני ימריא אייר פורס 1 ללונדון הלילה", נאמר בהודעת הבית הלבן.

התפרצות הר הגעש באיסלנד, מאי 2011. רויטרס
ענן האפר מגיע לגובה 17 קילומטרים - כמעט פי שניים מגובה הענן הוולקני בשנה שעברה./רויטרס

בתוך כך ענן האפר כבר גרם לעיכובים קלים בתעופה בבריטניה וחברת התעופה הסקוטית, לוגנאייר, אף ביטלה את כל טיסותיה. מוקדם יותר אמרו מומחים כי ענן האפר הוולקני עלול להגיע לצפון אירופה ב-24 שעות הקרובות. חברות התעופה מפעילות כעת לחץ על בריטניה להפעלי את מטוס המחקר BAE-146 על מנת ללמוד פרטים רבים ככל האפשר על ענן האפר.

בתחילה הוערך שקיים סיכוי נמוך בלבד שלהתפרצות הנוכחית תהיה השפעה ארוכת טווח על התעופה, אך בוקר למחרת ההתפרצות כבר השתנתה הערכת המצב, בעוד ענן האפר מגיע לגובה 17 קילומטרים - כמעט פי שניים מגובה הענן הוולקני בשנה שעברה. עם זאת, עדיין לא בטוח שההשלכות יהיו כה מרחיקות לכת, משום שאופיו של האפר שונה הפעם. "איני צופה להשפעה באותו היקף הפעם", אמר אתמול לרשת SKY גונאר גודמונדסון, גיאופיזיקאי בשירות המטאורולוגי האיסלנדי, "משום שהפעם האפר אינו כה דק כמו אז".

עדכון ראשון: 21:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully