וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

63,000 טיסות באירופה בוטלו מיום חמישי

עומר רבין

18.4.2010 / 16:24

רק כ-4,000 טיסות יתקיימו היום בשמי אירופה לאחר שכ-30 מדינות סגרו או הגבילו את המרחב האווירי שלהן. חברות תעופה גרמניות התלוננו שההגבלות לא לקחו בחשבון טיסות ניסוי מוצלחות שנערכו בגרמניה ובהולנד

רויטרס

צילום:עוז מרון, רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט, קריינות: עומר רבין)

מספר הטיסות שצפויות להתקיים היום (ראשון) במרחב האווירי של אירופה עומד על 4,000 לעומת 24,000 בדרך כלל, כך מסר יורוקונטרול, הארגון לבטיחות התעופה ביבשת. מדובר בירידה של כמעט 900 טיסות מאתמול. מאז יום חמישי בוטלו בסך הכל 63,000 טיסות במרחב האווירי של אירופה, לאחר שכ-30 מדינות סגרו או הגבילו את המרחב האווירי שלהן. הארגון הוסיף כי מתקיימות טיסות בדרום אירופה, כולל דרום איטליה, ספרד, פורטוגל, בולגריה, יוון וטורקיה.

חברת התעופה בריטיש איירווייס ביטלה את כל טיסותיה אל ומבריטניה גם מחר. KLM ההולנדית ביטלה את כל טיסותיה עד להיום בערב. החברה ערכה אתמול טיסות ניסוי מוצלחות במטרה להעריך את תנאי הטיסה בשל ענן האפר הוולקני. מנכ"ל החברה, פיטר הרטמן, שהשתתף בטיסות הניסוי, מסר, "לא מצאנו שום דבר יוצא דופן, לא במהלך הטיסה ולא בבדיקות ראשוניות על הקרקע". KLM ביצעה את הניסויים במטוס בואינג 737-800 בגובה הרגיל של 10 קילומטרים עד 13 קילומטרים.

רוצים לטוס

למרות שהר הגעש האיסלנדי ממשיך להתפרץ, התאחדות הטייסים ההולנדים מסרה כי היא וארגונים דומים במדינות אחרות מאמינים כי יהיה אפשרי לחדש באופן חלקי טיסות, אם כי בתנאים מוגבלים. "התרכזות חלקיקי האפר באטמוספירה היא ככל הנראה כה קטנה, עד שהיא לא מהווה סכנה לתעופה", אמר יו"ר ההתאחדות אוורט ון זוול.

בנוסף, שתי חברות תעופה גרמניות מתחו היום ביקורת על החלטת רשויות התעופה לסגור את המרחב האווירי באזורים רבים באירופה מבלי לקחת בחשבון את טיסות הניסוי המוצלחות. חברת התעופה אייר ברלין מסרה : "אנו מציעים – כמו גם לופטהנזה – לבצע טיסות נוספות כדי לצבור ידע בר-תוקף". בראיון לעיתון הגרמני "בילד" התלונן מנכ"ל החברה יואכים הונולד: "סגירת המרחב האווירי התרחשה רק בגלל מידע של מחשב סימולציה במרכז לאפר וולקני בלונדון". גם דובר חברת לופטהנזה אמר כי זאת "שערורייה" שהסגירה נגרמה רק בגלל מקור אחד, מכיוון שהיא גורמת לנזק כלכלי עצום.

פספסו את הנחיתה

בתוך כך, ענן האפר המכסה את אירופה מתפשט דרומה: שדה התעופה בברצלונה נסגר לתנועה, לאור הערכת מצב שקיימו רשויות התעופה בספרד בה הוחלט כי תנאי הטיסה אינם מאפשרים תנועה אווירית סדירה לשדה וממנו. בעקבות ההחלטה שב מטוס אל על שהיה בדרכו לחלץ נוסעים שנתקעו באירופה מן העיר על עקבותיו וטיסת החילוץ שהייתה אמורה לצאת מהשדה בשעה 11:15 - בוטלה. טיסה נוספת שהייתה אמורה לצאת מברצלונה הערב לתל אביב - בוטלה גם היא.

לדברי כלכלנים, מסתמן כי התפרצות הר הגעש באיסלנד גרמה למשבר התעופתי הקשה ביותר בהיסטוריה, אף יותר מזה שנרשם באירועי ה-11 בספטמבר. על פי ההערכות נאמד הנזק לשוק התעופה ביותר מ-200 מיליון דולר ליום כתוצאה משיתוק הפעילות האווירית ביבשת ומסתמן כי שיתוק שדות התעופה יימשך גם בימים הקרובים. על פי הערכות כלכלנים, נאלצת כל אחת מחברות התעופה (ובהן גם אל על הישראלית) לספוג נזק של עשרות מיליוני דולרים מדי שבוע.

(עדכון ראשון: 14:52)

המדריך המלא לתקועים באירופה

לא מצליחים לעלות על טיסה? מחפשים דרך לצאת מאירופה? וואלה! חדשות מחברת אתכם ישירות לצינורת המידע בדרך ליציאה מהיבשת. לחצו על מדריך החירום לתקועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully