וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה: "לא עומדים מאחורי הפיגוע במרוקו"

זרוע של ארגון אל-קאעדה בצפון אפריקה פרסמה הודעה לפיה הארגון אינו עומד מאחורי פיגוע ההתאבדות שאירע בסוף השבוע שעבר בבית קפה במרקש בו נהרגו ישראלית ובעלה. 3 חשודים כבר נעצרו

זרוע של ארגון אל-קאעדה בצפון אפריקה מכחישה את מעורבותה בפיגוע שאירע בבית הקפה במרקש שבמרוקו בסוף השבוע שעבר – כך דיווחה הלילה (ראשון) רשת BBC. "אנו דוחים כל קשר לפיצוץ הזה ומבהירים כי בשום אופן איננו מעורבים בתקרית הזה", נאמר בהצהרת הארגון שפורסמה ב-6 במאי בשפה הערבית בידי סוכנות ידיעות בנואקשוט, בירת מאוריטניה.

לפי הדיווח, עד כה עצרה המשטרה במרוקו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע, בו נהרגו 17 בני אדם, ביניהם מיכל ומסעוד וייזמן, ישראלית ובעלה היהודי שהתגוררו בסין והגיעו לביקור אצל בני משפחתו של מסעוד לרגל חג הפסח. לדברי גורמים במשטרה במרוקו, החשד העיקרי הוא כי ארגון אל-קאעדה עומד מאחורי שליחת המפגע המתאבד לעיר העמוסה בתיירים, ואף אחד החשודים שנעצרו משתייך לארגון.

מיכל ומסעוד ויזמן ובנם דיוויד במסיבת פורים בשנחאי, 2011. באדיבות המשפחה
בני הזוג מיכל ומסעוד וייזמן שנהרגו בפיגוע/באדיבות המשפחה

הפיגוע אירע ביום חמישי ה-28 באפריל בקומה השנייה של בית קפה מרכזי בעיר, המשקיף על כיכר ז'אמה אל-פנה, מקום אליו מגיעים תיירים רבים וסוחרים מקומיים. שר הפנים המרוקאי, טייב צ'רקאווי, אמר כי בין ההרוגים בפיצוץ אזרחי צרפת, הולנד, שוויץ, רוסיה וטוניסיה ו-23 נוספים נפצעו. הוא ציין עוד כי "חקירה ראשונית של האירוע מלמדת כי מדובר בפיגוע טרור, שנגרם על ידי מטען נפץ", אך הוסיף כי לא ידוע איזה ארגון עומד מאחורי האירוע. על פי מספר דיווחים, המטען הופעל ככל הנראה על ידי מחבל מתאבד. מדובר בפיגוע החמור במרוקו מאז מתקפת הטרור בקזבלנקה ב-2003, בה נהרגו 45 בני אדם בשורת פיגועים.

שלמה גרינברג, הרב הראשי של בית חב"ד בשנגחאי שם התגוררו בני הזוג בשנים האחרונות סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הם היו זוג נפלא, צעיר ומלא חיים. הם גידלו כאן את בנם בן השנתיים שהתחנך בגן של בית חב"ד ומיכל אף הייתה בהיריון מתקדם. הבעל עבד בחברה שמייצאת מוצרים לאירופה והאישה עבדה כפיזיותרפיסטית. הם פיתחו ציפיות וחלומות לעתיד משותף, אבל הכל נגדע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully