וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ההרוגים בפיגוע במרוקו: ישראלית ובעלה

בפיגוע בבית הקפה במרקש נהרגו אמש גם ישראלית כבת 30, בהריון מתקדם ובעלה היהודי, מיכל ומסעוד ויזמן. לבני הזוג המתוגריים בסין יש ילד כבן שנתיים, שנותר אצל סבו וסבתו וניצל ממוות

בין 15 ההרוגים בפיגוע שאירע אתמול (חמישי) במרקש שבמרוקו, היו גם זוג יהודים, מיכל ומסעוד ויזמן, המתגוררים בשנים האחרונות בסין, שהגיעו לביקור משפחתי במדינה. קונסול ישראל בשנגחאי, ג'קי אלדן, סיפר לגלי צה"ל על בני הזוג ואמר כי "האב הוא יליד מרוקו, יהודי מרוקאי, העושה לביתו בשנגחאי. הם הגיעו לבקר את הוריו בקזבלנקה ולקחו יום חופש כדי לטייל במרקש והשאירו את הילד בן השנתיים אצל המשפחה. איתרע מזלם והם היו בבית הקפה, בקומה השנייה, כאשר למקום נכנס המחבל המתאבד שגרם לאסון הזה". במשרד החוץ הישראלי אישרו את הפרטים, אך אמרו כי אין בידייהם מידע נוסף. הבוקר נבדקת האפשרות להעביר את גופותייהם של בני הזוג ויזמן לקבורה בישראל.

בני הזוג ויזמן התחתנו לפני כשלוש שנים והגיעו לחגוג את חג הפסח במחיצת משפחתו של מסעוד בקזנבלנקה. "הם נסעו למרקש רק ליום אחד, לחופש, וזה מה שקרה", אמר לעיתון "ישראל היום" ראש הקהילה היהודית במרקש, הרב יעקב קדוש, שהתבקש לזהות את גופותיהם. "יצאתי מחדר המתים ולא האמנתי שזה מה שראיתי, אי אפשר להסביר אסון כזה".

בית קפה בו היה פיצוץ עם הרוגים במרקש במרוקו. רויטרס
זירת הפיגוע, אמש/רויטרס

הפיגוע אירע אתמול בצהריים בקומה השנייה של בית קפה מרכזי בעיר, המשקיף על כיכר ז'אמה אל-פנה, מקום אליו מגיעים תיירים רבים וסוחרים מקומיים. שר הפנים המרוקאי, טייב צ'רקאווי, אמר כי 15 בני אדם נהרגו בפיצוץ, ביניהם אזרחי צרפת, הולנד, שוויץ, רוסיה וטוניסיה ו-23 נוספים נפצעו. הוא ציין עוד כי "חקירה ראשונית של האירוע מלמדת כי מדובר בפיגוע טרור, שנגרם על ידי מטען נפץ", אך אך הוסיף כי לא ידוע איזה ארגון עומד מאחורי האירוע. על פי מספר דיווחים, המטען הופעל ככל הנראה על ידי מחבל מתאבד. מדובר בפיגוע החמור במרוקו מאז מתקפת הטרור בקזבלנקה ב-2003, בה נהרגו 45 בני אדם בשורת פיגועים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדובר בפיגוע החמור במרוקו מאז מתקפת הטרור בקזבלנקה ב-2003, בה נהרגו 45 בני אדם בשורת פיגועים./מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמעתי פיצוץ חזק והקומות הראשונה והשנייה של הבניין קרסו", סיפרה לרויטרס עדת ראייה לפיגוע, "חלק מעדי הראייה סיפרו שהם ראו אדם עם תיק גדול נכנס לבית הקפה לפני הפיצוץ". צלם של סוכנות הידיעות שהגיע לזירת הפיגוע סיפר: "כשהגעתי למקום ראיתי גופות מרוטשות מוצאות מבית הקפה. הקומה הראשונה הייתה שרופה לגמרי אבל קומת הקרקע הייתה כמעט שלמה".

"ראיתי הרבה עשן. רסיסים התעופפו באוויר, רבים נמלטו בבהלה וכל החלק הקדמי של בית הקפה התפוצץ", סיפר אנדי בירני, תייר בריטי שהגיע למרקש כדי לבלות בה את ירח הדבש. אלכסנדר קרבלהו, אזרח פורטוגלי שעובד במרוקו, סיפר גם על רגעי האימה: "ברגע שהגעתי לאזור שבו ממוקמים רוב בתי הקפה שמעתי פיצוץ אדיר, ראיתי אנשים רצים לאזור עם מטפים, חלקם נשאו אנשים אחרים. אני מאמין שהנפגעים הם בעיקר תיירים".

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, גינתה את הפיגוע. קלינטון אמרה כי "ארצות הברית מגנה בחריפות את מתקפת הטרור שהרגה ופצעה חפים מפשע בבית קפה. אנחנו מוסרים את תנחומינו הכנים לקורבנות המתקפה האכזרית הזו, ועומדים לצד תושבי מרוקו בשעה קשה זו".

* עדכון ראשון: 04:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully