וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל ומסעוד נהרגו במרוקו: "כל החלומות נגדעו"

אלעד סלם

29.4.2011 / 9:48

"הם היו זוג נפלא, צעיר ומלא חיים" - סיפר הרב הראשי של בית חב"ד בשנגחאי, שם התגוררו בארבע השנים האחרונות מיכל ומסעוד ויזמן שנהרגו בפיגוע במרקש שבמרוקו, "כל הקהילה מזועזעת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

הישראלית בת ה-30 ובעלה היהודי שנהרגו אתמול בפיגוע במרקש שבמרוקו שגבה את חייהם של 15 בני אדם בסך הכל, הם מיכל ומסעוד ויזמן (זיקרי) - כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. בני הזוג, שהתגוררו בשנים האחרונות בסין, הגיעו לביקור משפחתי במדינה ומצאו את מותם כאשר ישבו בבית הקפה אליו, לפי החשד, הגיע מחבל מתאבד עם מטען חבלה ופוצץ את עצמו.

בני הזוג חיו בארבע השנים האחרונות בשנגחאי שבסין, שם גידלו את בנם היחיד בן השנתיים, דוד יוסף. "הם היו זוג נפלא, צעיר ומלא חיים", סיפר שלמה גרינברג, הרב הראשי של בית חב"ד באזור, בשיחה עם וואלה! חדשות. "הם גידלו כאן את בנם בן השנתיים שהתחנך בגן של בית חב"ד ומיכל אף הייתה בהיריון מתקדם. הבעל עבד בחברה שמייצאת מוצרים לאירופה והאישה עבדה כפיזיותרפיסטית. הם פיתחו ציפיות וחלומות לעתיד משותף, אבל הכל נגדע".

גרינברג סיפר על הקשר החם והחזק שהתפתח בקרב חברי הקהילה היהודית בשנגחאי, בה היו בני הזוג חלק בלתי נפרד. "כולם כאן מכירים את כולם. כשאנשים מתגוררים במקום כזה ואין להם קרובי משפחה באזור – אנשי הקהילה הופכים להיות המשפחה המורחבת שלהם", הסביר. "אנחנו חוגגים את החגים ביחד, חוגגים ימי הולדת לילדים ביחד ועושים הכל יחד. כל הכיתה מזועזעת מהאירוע ומהמחשבה שמיכל ומסעוד לא ישובו".

כשנשאל מה יעלה בגורל בנם של בני הזוג, להם אין משפחה בסין או בישראל השיב גרינברג: "לא דיברתי עם בני המשפחה שלהם, אך ככל הידוע שלי אין להם משפחה קרובה בישראל. אני מניח שהילד יאומץ על ידי בני משפחה שמתגוררים בחו"ל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגיעו לחגוג את פסח במחיצת המשפחה בקזבלנקה"

קונסול ישראל בשנגחאי, ג'קי אלדן, סיפר לגלי צה"ל על בני הזוג ואמר כי "האב הוא יליד מרוקו, יהודי מרוקאי, העושה לביתו בשנגחאי. הם הגיעו לבקר את הוריו בקזבלנקה ולקחו יום חופש כדי לטייל במרקש והשאירו את הילד בן השנתיים אצל המשפחה. איתרע מזלם והם היו בבית הקפה, בקומה השנייה, כאשר למקום נכנס המחבל המתאבד שגרם לאסון הזה". במשרד החוץ הישראלי אישרו את הפרטים, אך אמרו כי אין בידיהם מידע נוסף. הבוקר נבדקת האפשרות להעביר את גופותיהם של בני הזוג ויזמן לקבורה בישראל, אפשרות נוספ היא שגופותיהם של בני הזוג יוטסו לסין או שהם ייקברו בבית הקברות היהודי במרקש.

בני הזוג ויזמן התחתנו לפני כשלוש שנים והגיעו לחגוג את חג הפסח במחיצת משפחתו של מסעוד בקזנבלנקה. "הם נסעו למרקש רק ליום אחד, לחופש, וזה מה שקרה", אמר לעיתון "ישראל היום" ראש הקהילה היהודית במרקש, הרב יעקב קדוש, שהתבקש לזהות את גופותיהם. "יצאתי מחדר המתים ולא האמנתי שזה מה שראיתי, אי אפשר להסביר אסון כזה".

הפיגוע אירע אתמול בצהריים בקומה השנייה של בית קפה מרכזי בעיר, המשקיף על כיכר ז'אמה אל-פנה, מקום אליו מגיעים תיירים רבים וסוחרים מקומיים. שר הפנים המרוקאי, טייב צ'רקאווי, אמר כי 15 בני אדם נהרגו בפיצוץ, ביניהם אזרחי צרפת, הולנד, שוויץ, רוסיה וטוניסיה ו-23 נוספים נפצעו. הוא ציין עוד כי "חקירה ראשונית של האירוע מלמדת כי מדובר בפיגוע טרור, שנגרם על ידי מטען נפץ", אך אך הוסיף כי לא ידוע איזה ארגון עומד מאחורי האירוע. על פי מספר דיווחים, המטען הופעל ככל הנראה על ידי מחבל מתאבד. מדובר בפיגוע החמור במרוקו מאז מתקפת הטרור בקזבלנקה ב-2003, בה נהרגו 45 בני אדם בשורת פיגועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully