וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לפעילי שליט: אל תניפו דגל ביום העצמאות

אריאל נוי

1.5.2011 / 11:25

"את הדגל שלי אשאיר השנה במגירה, לא אוכל להניף אותו" - כך כתב יו"ר מטה המאבק לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט לפעילי המטה. בני המשפחה: "גם את יום העצמאות נחגוג על המדרכה"

יו"ר מטה המאבק לשחרורו של גלעד שליט, שמשון ליבמן, הצהיר במכתב ששלח הבוקר (ראשון) לפעילי המטה ובני המשפחה כי הוא אינו מתכוון לתלות את דגל ישראל ביום העצמאות שיחול בשבוע הבא. "יום העצמאות קרב ובא, חלום נרקם בקורים של גאווה. אנשים נושאים געגועים", כתב ליבמן. "יש אהבה ויש שיר, כחול ולבן צובעים הדגל ובין אלומות השיבולים עומד הקוצר ושואל: למי אני? ומי לי? ניצב בודד עם עצמו. והבושה כל כך גדולה. אנא, הפסיקו את הבושה. את הדגל שלי אשאיר השנה במגירה. לא אוכל להניף אותו. הבושה כל כך גדולה. סליחה".

לדברי ליבמן, הערכים שעליהם מבוסס צה"ל, דוגמת רעות ואחווה הדדית, אינם קיימים יותר. "כמה יכול אדם להיות בודד. ברית בדם כבר נמחקה, הבטחה לא התקיימה, עם סגולה אולי סיסמה? מחפש את הכוח להיות אחר. אולי בין המילים יש עוד נשמה יתרה? מחפש לגעת בלבם של מנהיגים", כתב ליבמן לפעילים.

הפגנת משפחת שליט מחוץ לטקס החלפת מפכ"ל, אפריל 2011. עומר מירון
משפחת שליט מפגינה הבוקר מחוץ לטקס החלפת מפכ"ל המשטרה בירושלים/עומר מירון

במשפחת שליט סירבו להתייחס למכתב שפרסם ליבמן ולא נתנו את דעתם לעניין. עם זאת, נעם שליט, אביו של החייל החטוף, אמר כי בני המשפחה "מתכוונים לחגוג את יום העצמאות כפי שחגגנו את ערב חג הפסח - על המדרכה מול משרד ראש הממשלה בירושלים וקוראים לכל בית ישראל להצטרף אלינו".

בתגובה למכתבו של ליבמן, הדגיש מנהל אוהל המחאה, אוהד כנר, כי לא מדובר בהחלטה גורפת של המטה, אך הוסיף כי גם הוא מצטרף לקריאה של ליבמן ולא יניף את דגל ישראל ביום העצמאות. "המדינה בוגדת בי ובערכים, הממשלה איבדה את הערכים. אני נלחמתי, ואבא שלי נלחם, אני אומר את זה בתחושה קשה - חייל צה"ל שהופקר, אין לו מה להניף דגל השנה", אמר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

המשטרה אסרה על משפחת שליט להפגין מול ישיבת הממשלה

בתוך כך, המשטרה אסרה הבוקר על הוריו של החייל החטוף גלעד שליט, נעם ואביבה, להפגין מול משרד ראש הממשלה. זאת הפעם הראשונה מזה 10 חודשים שהוריו של החייל לא יכלו להפגין מול ישיבת הממשלה. הסיבה להחלטת המשטרה: טקס חילופי המפקח הכללי של המשטרה.

"הועברנו לצדו השני של הכביש, אך אנחנו עדיין במשמרת מחאה כהרגלנו, כמדי יום ראשון", אמר נעם שליט בשיחה עם וואלה! חדשות. ואילו אוהד כנר שאל בפליאה "מה אנחנו, איום אסטרטגי?". לדבריו, "התחושה ממש לא נעימה, שמו אותנו במקום שהשרים לא יכולים לראות אותנו. בכל מקרה, אנחנו לא מפריעים ולא נוותר אפילו שהיום זה ערב יום השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully