וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "רמטכ"ל" חמאס דן בעסקת שליט בקהיר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

30.4.2011 / 7:31

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח כי אחמד ג'עברי יצא לקהיר בכדי לדון בתנאים להשלמת עסקת חילופי האסירים. בנוסף, דווח כי ההנהגה המדינית של חמאס תעתיק מושבה מדמשק לקטאר

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, נפגש בימים האחרונים בקהיר עם ראש המודיעין החדש מוראד מוואפי - כך דיווח הבוקר (שבת) העיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, ג'עברי עודנו בקהיר. המקורות העריכו כי ביקורו של ג'עברי בקהיר "צפוי להשיב למצרים את תפקידה כמפקחת על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט". מדובר בפגישה הראשונה בין ג'עברי למוואפי שהחליף את עומר סלימאן לאחר המהפכה במצרים.

בנוסף, העיתון דיווח כי הנהגת ארגון חמאס קיבלה החלטה לעזוב את דמשק ולעבור לקטאר. על פי הדיווח, קטאר הביעה הסכמה לארח את ההנהגה המדינית של חמאס בלבד וזאת לאחר שמדינות אחרות התנגדו. העיתון לא פירט מהן הסיבות שבגללן מתכוון חמאס לעזוב את דמשק אולם ניתן להעריך כי המחאה העממית שפרצה לפני מספר שבועות בסוריה, אשר מאיימת על יציבות משטרו של בשאר אסד, היא אחד הגורמים הבולטים. בכיר חמאס בדמשק וחבר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, הכחיש בתגובה את הדיווח ואמר כי "חמאס ממשיך לפעול מדמשק. כל הדיווחים בכלי התקשורת בנושא זה חסרי יסוד לחלוטין".


מקורות פלסטינים מסרו לעיתון כי הן מצרים והן ירדן התנגדו לבקשת חמאס להתארח בשטחן. למרות זאת, מצרים אישרה לחמאס לפתוח משרדים בקהיר. המקורות דיווחו עוד כי חמאס פנה לקטאר שהסכים לארח אך ורק את ההנהגה המדינית בבירה דוחה אך סירבה לקלוט את הדרג הצבאי של הארגון.

המקורות העריכו כי ההנהגה הצבאית של חמאס תמשיך לפעול מרצועת עזה. לדברי המקורות, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל צפוי לעבור בקרוב מדמשק לקטאר ואילו סגנו, מוסא אבו מרזוק, צפוי לעבור למצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully