וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אריק קרפ: הכרעת הדין תינתן היום בביהמ"ש

27.4.2011 / 5:03

הכרעת הדין במשפט הרצח של אריק קרפ, שנרצח בטיילת חוף תל ברוך בתל אביב בעת שטייל עם אשתו ובתו לפני כשנה וחצי, תינתן בבית המשפט המחוזי בעיר. לטענת פרקליטי הנאשמים: "הם יזוכו"

בבית המשפט המחוזי בתל אביב תינתן היום (רביעי) הכרעת הדין במשפט הרצח של אריק קרפ, שנרצח כאשר יצא יחד עם אשתו ובתו לטיילת חוף תל ברוך בתל אביב לפי כשנה וחצי. מאז הרצח, טוענים בני משפחתו של קרפ כי הוא הוכה למוות על ידי שלושת הנאשמים, אולם פרקליטיהם משוכנעים: הם יזוכו.

על פי כתב האישום שהוגש נגד ג'מיל עדס, עבדל רחמן עדס וקטין נוסף, הם נפגשו באוגוסט 2009 עם חמישה צעירים נוספים, והחבורה החליטה לבלות בחוף הים, שם שתו משקאות משכרים. בשלב מסוים ניגש הקטין אל קרפ, שישב עם אשתו שרה ובתו אוטליה, וביקש ממנו ש"יסדר לו" את אחת הנשים שהיו עמו. משפחת קרפ עזבה את המקום בתגובה, והקטין קרא לשני הנאשמים האחרים. הם הכו את שתי הנשים, ובעוד הן נמלטות, תקפו השלושה את קרפ וחבטו בו גם לאחר שאיבד את הכרתו. הם חדלו ממעשיהם רק לאחר ששמעו קולות של אנשים שהגיעו מהחוף לעזרה. הנאשמים והאחרים נמלטו מהחוף, נכנסו אל רכביהם, ונסעו מהמקום אל יער חורשים, שם המשיכו לשתות ולרקוד לצלילי מוזיקה. גופתו של קרפ נמצאה רק בבוקר למחרת, בתוך המים.

כנגד ארבעה נאשמים נוספים הוגש כתב אישום לבית משפט השלום, ובחודש שעבר הם הורשעו בעבירה של אי מניעת פשע, וזוכו מעבירה על פי חוק "לא תעמוד על דם רעיך", המוכר כ"חוק השומרוני הטוב". הארבעה - אור לוי, פואד מוסא, פאדי ג'אבר ומוחמד עדס - הורשעו בכך שעמדו מהצד בעת התקיפה ולא נקטו בפעולה סבירה למניעת המעשים.

שלושת הנאשמים העיקריים הודו בתקיפתו של קרפ, אולם טענו כי הוא לא מת כתוצאה מהמכות. הם טענו עוד, כי העובדה שהמשיכו לחגוג לאחר שהכו את קרפ ממחישה את העובדה כי לא סברו שהוא מת. "עד היום אני לא מאמין שקרפ מת כתוצאה מהמכות שחטף", העיד ג'מיל עדס. "ראיתי שהוא קם ורץ. לא האמנתי שאני חשוד ברצח". הוא הוסיף כי הוא יודע שעשה טעות, וביקש סליחה מהמשפחה.

"זה היה כמו לצפות בנשיונל ג'אוגרפיק"

המשפט עצמו ידע לא מעט רגעים דרמטיים. אחד הרגעים הקשים ביותר היה כאשר אוטליה קרפ עלתה להעיד. "זה היה כמו לצפות בנשיונל ג'אוגרפיק – רק שזה לא היה נשיונל ג'אוגרפיק, זה היה אבא שלי. הם פשוט שיחרו לטרף ורצחו אותו כמו חיות", סיפרה בדמעות. במהלך המשפט הוצגו דעות מומחים סותרות באשר לסיבת המוות. בעוד פתולוג מטעם התביעה קבע כי קרפ מת מהמכות שספג, הפתולוג של ההגנה קבע כי הוא מת מטביעה.

הדיונים גם הופסקו למספר שבועות, לאחר שההגנה הציגה קלטת אבטחה של שדה התעופה שדה דב, שבה לטענת עורכי הדין, נראה קרפ בורח מזירת הקטטה כששלושה אנשים רודפים אחריו, כ-20 דקות לאחר שהנאשמים כבר עזבו את המקום. בפרקליטות מחוז תל אביב אמרו בעקבות הצגת הקלטת כי "הקלטת המדוברת כלל לא מתעדת את הזירה ולא מתעדת את אירוע הרצח". האלמנה שרה אמרה לאחר הצגת הקלטת: "אני לא זקוקה לקלטת או לפתולוג. אני והבת שלי היינו באותו ערב במקום הרצח. הרוצחים היכו אותו מכות רצח בלי רחמים, ואז הטיחו את ראשו באספלט. היה ברור שהוא לא ייצא מזה בחיים. הם היו כמו חיות טרף, הם היכו אותו ובעטו בו".

פרקליטיהם של השלושה מאמינים שהראיות השונות שהציגו, והמחדלים בחקירת המשטרה, כהגדרתם, יובילו לזיכוי מהרצח. "לאור העובדה כי הוצגה לפני בית המשפט מסכת שלמה של ראיות, שפגמה באופן אמיתי בראיות התביעה, אנחנו מקווים שהכרעת הדין תהיה שונה מעתירת התביעה באופן קיצוני ושהם יזוכו מהרצח", אמר עו"ד אשר חן, שמייצג את הקטין. לדברי עורכי הדין משה ושירה מרוז, שמייצגים את ג'מיל עדס, לא ניתן להרשיע את השלושה ברצח, לאור העובדה כי התברר שקרפ מת מטביעה שש שעות לאחר הקטטה. עו"ד גיל פרידמן, שמייצג את עבדל עדס, הוסיף כי "למרות ההיסטריה התקשורתית, התוצאה תהיה זיכויים מעבירת הרצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully