וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח אריק קרפ: ארבעה הורשעו באי מניעת פשע

23.3.2011 / 12:58

אור לוי, פואד מוסא, פאדי ג'אבר ומוחמד עדס עמדו מהצד ולא מנעו מחברם להכות את אריק קרפ למוות. השופט מרדכי פלד קבע כי הם היו חייבים להתערב. "רוע קיצוני התקיים לנגד עיניהם"

בית משפט השלום בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את ארבעת הנאשמים שהיו מעורבים בפרשת רצח אריק קרפ בעבירה של אי מניעת פשע, אולם זיכה אותם מעבירה על פי חוק "לא תעמוד על דם רעיך", המוכר כ"חוק השומרוני הטוב". הארבעה - אור לוי, פואד מוסא, פאדי ג'אבר ומוחמד עדס, הורשעו בכך שלפני כשנה וחצי, בעת שהותקף קרפ על ידי חבריהם, עמדו מהצד ולא נקטו בפעולה סבירה למניעת המעשים. אריק קרפ נרצח ב-14 באוגוסט 2009 בזמן ששהה עם אשתו ובתו אנטליה בטיילת של חוף תל ברוך בתל אביב.

הארבעה הודו בעובדות כתב האישום, אולם טענו כי העובדות אינן מגבשות עבירה, מכיוון שלא ידעו מראש על הקטטה, לא היה להם זמן לפעול נגד חבריהם והם לא רדפו אחרי קרפ כשניסה להימלט. על פי כתב האישום, היחידים שניסו להתערב היו לוי וקטינה נוספת שלא הועמדה לדין, שצעקו לעבר שלושת הנאשמים להפסיק ממעשיהם. הקטינה אף הוכתה כתוצאה מכך על ידי אחד הנאשמים ברצח.

השופט, מרדכי פלד, דחה את טענות ההגנה וקבע כי הנאשמים היו חייבים להתערב לנוכח התקיפה האלימה שהתרחשה בפניהם. השופט גם דחה את הטענה של לוי כי מדובר באכיפה בררנית, וכי יכולה היתה להמשיך ולנסות לעצור את הקטטה. "רוע קיצוני התקיים לנגד עיניהם, וחלה עליהם חובה לקום ולהתערב", כתב השופט פלד בהכרעת הדין. השופט פלד קבע עוד, כי מכיוון שהארבעה הורשעו באי מניעת פשע, אין מקום להרשיעם גם בעבירה נוספת של "אי עמידה על דם רעך" בשל ביצוע אותם מעשים.

אלמנתו של אריק קרפ, שרה, אמרה בתום הדיון כי "למרות ההרשעה, לא נעשה כאן צדק. צריך להעמיד לדין גם את ארבעת הנאשמים ברצח". היא הביעה תקווה כי ייגזר עליהם עונש מירבי. "אני ממשיכה לחיות עם הרצח כל יום", אמרה. עו"ד טלי איזנברג ממרכז נגה בקרייה האקדמית אונו, שייצגה את שרה קרפ אמרה כי "המבנה והמערך של המשפט הפלילי פעמים רבות אינם מתאימים לצרכים של נפגעי עבירה ולתפיסה המוסרית שלנו את האירוע. מבחינה מוסרית, הנאשמים בתיק זה אחראים לרצח, בדומה לנאשמים בתיק העיקרי. עם זאת, אי אפשר להתעלם מהמסר הציבורי החשוב שהעביר בית המשפט בהכרעת הדין על כי אסור לאדם לעמוד מן הצד ולראות את חבריו תוקפים באלימות אדם אחר והוא חייב להזעיק עזרה או לכל הפחות להתקשר למשטרה".

התובע, עו"ד מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז ת"א אמר כי "מדובר בהחלטה משפטית מיוחדת, שקובעת כי מהיום לא ניתן יהיה עוד להביט באירוע אלים ולא לנקוט מעשה". עורכי הדין של הארבעה - ניר אלפסה, משה יוחאי, וצפריר יוגב - הודיעו כי יערערו על ההחלטה. לדבריהם, "לא היה מקום להרשיע אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully