וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילת בפרשת רצח קרפ: מודה בעובדות, לא באשמה

8.7.2010 / 12:07

החיילת אור לוי ושלושה נאשמים נוספים באי מניעת רצח אריק קרפ בטיילת ת"א הודו בעובדות המקרה, כפי שמופיעות בכתב אישום מתוקן שהוגש נגדם. עם זאת, הארבעה טוענים כי לא עברו על החוק

ארבעת הנאשמים הזוטרים בפרשת רצח אריק קרפ בטיילת בתל אביב הודו הבוקר (חמישי) בפרטי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדם. הארבעה, אור לוי, פאדי ג'אבר, פואד מוסא ומחמוד עדס, הודו כי נכחו באירוע אך טוענים כי פעילותם אינה מהווה עבירה. בכך בעצם מוקד משפטם יעבור מדיון על עובדות המקרה, עליהם קיימת הסכמה, לדיון משפטי בשאלה האם אופן התנהגותם מהווה עבירה על החוק. שרה קרפ, אלמנתו של אריק, הגיעה לבית המשפט כדי להעיד נגד הארבעה, אולם בשל ההסדר נמנעה עדותה.

כתב האישום המתוקן מייחס לארבעה עבירות של אי מניעת פשע ואי הושטת עזרה. בניגוד לנאמר בכתב האישום המקורי, הפרקליטות טוענת כעת כי הארבעה לא נכחו באירוע מתחילתו. עוד נטען כי קרפ נעמד על רגליו ועזב את המקום לאחר המכות שספג. הפרקליטות גם טוענת, כי לוי צעקה לתוקפים שיפסיקו, כפי שעשתה גם הקטינה שהיתה באירוע ולא הואשמה. פרקליטה של לוי, עורך הדין ניר אלפסה מהסניגוריה הציבורית, אמר כי בכוונתו לטעון שלוי לא היתה מסוגלת למנוע את הרצח ולסייע לקרפ לאחר המכות שספג. עורך הדין משה יוחאי, שמייצג את פאדי ג'אבר, אמר כי "הודינו בעובדות, אבל מי שיחליט לגבי הרשעה בעבירת אי מניעת פשע זה בית המשפט. לטעמנו, לא התקיימו התנאים לבסס את העבירה. אם בית המשפט יקבע שהיתה עבירה, אז לדעתנו מדובר רק ב'לא תעמוד על דם רעך'".

האישום נגד הארבעה הוא אישום תקדימי על פי חובת הצלה והושטת עזרה, בהתאם ל"חוק לא תעמוד על דם רעך", שנחקק בשנת 1998. בכתב האישום נגדם שהוגש בספטמבר אשתקד נכתב כי "במעשיהם אלו לא מנעו הנאשמים את הפשע שאותו ביצעו האחרים, לאחר שידעו כי האחרים זוממים לבצע פשע. הנאשמים נמנעו מלהושיט עזרה לאריק, לשרה ולאנטליה אשר נמצאו לנגד עיניהם בסכנה חמורה ומיידית לחייהם ולשלמות גופם ובריאותם, כאשר לאל ידם היה להושיט את העזרה מבלי להסתכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully