וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות דעת פתולוגית: אריק קרפ מת מטביעה

גלעד גרוסמן

5.7.2010 / 18:15

דו"ח שהגישה ההגנה במשפט הרצח של אריק קרפ טוען כי הוא נהרג כתוצאה מטביעה ולא כתוצאה מחבלה בראשו כפי שטוענת התביעה. עוד טוענת ההגנה שאחד הנאשמים סבל מהתקף פסיכוטי

אריק קרפ מת מטביעה ולא ממכות שספג, כך קובעת חוות דעת פתולוגית שהגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב ההגנה במשפט הרצח של קרפ. הקביעה הזאת עומדת בסתירה לעדותו של הפתולוג מהמכון לרפואה משפטית, שקבע כי קרפ מת כתוצאה מהמכות. בקרוב צפויה ההגנה להגיש חוות דעת שקובעת שאחד הנאשמים סבל מהתקף פסיכוטי בזמן האירוע ולא היה אחראי למעשיו.

חוות הדעת נכתבה על ידי ד"ר חן קוגל, ראש המחלקה לרפואה משפטית מד"ן, לבקשת פרקליטו של הקטין הנאשם ברצח, עו"ד אשר חן. ד"ר קוגל, שנכח בנתיחת הגופה של קרפ, טוען כי יש לו "מחלוקת" עם הממצאים במופיעים בחוות דעתו של ד"ר קונסטנטין זייצב מהמכון לרפואה משפטית. קוגל טוען שהממצאים שלו תואמים את מה שנאמר בקלטת השמע שבוצעה במהלך הנתיחה, אולם יש ביניהם פער, "לעתים קוטבי", לד"וח של זייצב. הוא גם חוזר בדו"ח על טענת ההגנה, שהושמעה כבר בדיונים, כי הדו"ח שחיבר זייצב והוגש לבית המשפט שונה בשורה של מקרים, שכולם נוטים לטובת התביעה, ממסקנותיה של המתמחה שביצעה את הנתיחה בפועל.

קוגל כותב בדו"ח כי ישנם סימנים "קלאסיים" למוות כתוצאה מטביעה "בהם ריאות גדושים ממים", ואף מוסיף שההגיון מחייב זאת. "אין מחלוקת כי גופת המנוח נמצאה בתוך המים", כותב קוגל. "הרי אם היה מת בזמן ששהה בתוך המים, בעת נשימותיו האחרונות לאחר שאיבד את הכרתו היו מים נכנסים לריאותיו. ואז, סיבת המוות היתה טביעה". הוא מוסיף ושואל: "האם טוענת התביעה כי המנוח מת מחבלת ראש, ואז העביר מאן דהוא את גופתו לתוך המים?". הדו"ח שולל את האפשרות שקרפ מת כתוצאה מחבלת ראש, ומוסיף שקרפ ככל הנראה נפצע מנפילה.

זייצב טען בעדותו שקרפ מת כתוצאה ישירה מהמכות שספג באותו ערב. "המנוח מת כתוצאה מנזק חמור שנגרם למוחו, בעקבות מכות שספג בראשו", העיד. הוא הוסיף שקרפ, שגופתו נמצאה בתוך הים כשני קילומטרים ממקום הקטטה שבה היה מעורב, היה מסוגל גם לאחר המכות שספג לבצע פעילות פיזית במשך כמה עשרות דקות. הוא שלל את האפשרות שקרפ מת כתוצאה מטביעה, מכיוון שלא נמצאו כל סימנים למים בריאותיו. טענה שקוגל חולק עליה.

היום היה אמור להעיד הנאשם השלישי ברצח, עבד עדס, לאחר ששני הנאשמים האחרים כבר העידו בימים האחרונים. אולם, עדותו נדחתה לאחר שעורכי דינו, גיל פרידמן ושרית סלומינסקי, הודיעו לבית המשפט כי בכוונתו להגיש בימים הקרובים חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו. לדבריהם, חוות הדעת קובעת כי עדס היה שרוי בהתקף פסיכוטי בעת האירוע, ולכן ייתכן שלא היה אחראי למעשיו.

  • עוד באותו נושא:
  • אריק קרפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully