וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "שוקלים הטלת סנקציות על בכירים סורים"

"אנו מגנים את האלימות הקיצונית של ממשלת סוריה, ושוקלים 'עיצומים ממוקדים' כדי להבהיר זאת". כך הודיע הערב דובר הבית הלבן. לפחות 25 אזרחים נהרגו היום מירי טנקים של צבא סוריה

צילום מסך

( צילום: YOUTUBE, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

ארצות הברית שוקלת להטיל "עיצומים ממוקדים" על סוריה, כולל סנקציות כלכליות על בכירים במשטרו של הנשיא בשאר אסד. כך אמר היום (שני) טום וייטור, דובר הבית הלבן, בהמשך לפרסום בנושא בעיתון ה"וול סטריט ג'ורנל".

"אנו מגנים לחלוטין את האלימות הקיצונית בה נוקטת ממשלת סוריה כלפי אזרחיה", אמר וייטור. "ארצות הברית בוחנת שורה של אפשרויות - כולל הטלת עיצומים ממוקדים - כדי להבהיר שהתנהגות שכזו אינה מקובלת". קודם לכן דווח כי וושינגטון שוקלת להקפיא את נכסיהם של בכירים סורים, ולהטיל הגבלות על סחר עמם בארצות הברית.

ביום שבת פרסם הנשיא ברק אובמה גינוי חריף לאלימות שמפעיל בשאר אסד כלפי המפגינים נגד שלטונו. כמו כן, טען אובמה כי לקשריו של אסד עם אירן זיקה ישירה ליד הקשה שמפגין הנשיא הסורי כלפי בני עמו. בהצהרה, נמסר כי אובמה "קורא לאסד לחדול מיד מהשימוש באלימות המקוממת כלפי המפגינים". אובמה ציין בדבריו כי "במקום להאזין לרחשי עמו, אסד מאשים גורמים מבחוץ - ומחפש סיוע אירני כדי לדכא את ההפגנות, באותן שיטות אכזריות שנוקטים בעלי בריתו בטהרן".

ארה"ב עדיין נמנעת מלקרוא לאסד להתפטר

ההצהרה שפרסם אובמה היא הגינוי התקיף ביותר שנשמע עד כה מצד ארצות הברית כלפי סוריה, ובפרט כלפי הנשיא אסד, מאז גברה עוצמת ההפגנות במדינה בחודש שעבר. זו גם הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שארצות הברית מתייחסת בפומבי, ובאופן כה נחרץ, לזיקתה של טהרן לדיכוי האופוזיציה הסורית, ולדאגה הגוברת באירן לכסאו של אסד.

עם זאת, בוושינגטון נמנעים לפי שעה מלקרוא לנשיא הסורי לוותר על רסן השלטון. בשבוע שעבר, הצהירה מחלקת המדינה האמריקאית כי "ארצות הברית אינה פועלת להפלת המשטר הסורי", וגרסה כי "וושינגטון רק מנסה לקדם תהליכים דמוקרטיים בסוריה". הודעה זו הגיעה לאחר שפורסמו מסמכי שמקורם באתר ההדלפות ויקיליקס, לפיהם העבירה וושינגטון מימון חשאי לגורמי אופוזיציה סוריים.

טנקים של הצבא נשלחו לדכא את קול המחאה

כוחות של הצבא הסורי פתחו הבוקר במתקפה משולבת עם כוחות הביטחון על מוקדי האופוזיציה העיקריים במדינה. רשת BBC בערבית דיווחה כי לפחות 25 בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו מאש כוחות הביטחון הסורים במהלך ההפגנות בדרעא. פעילי זכויות אדם דיווחו כי בין 4,000 ל-5,000 חיילים סורים נכנסו לעיר דרעא וירו ללא הבחנה לכל עבר. הדיווחים מסוריה מגיעים בצורה מקוטעת, שכן כתבים רבים של רשתות התקשורת הזרה גורשו מהמדינה בהוראת השלטונות. גם קווי התקשורת שובשו.

על פי הדיווח, מפקד גיס 3 בצבא סוריה נעצר לאחר שהביע מחאה על האלימות כלפי המפגינים בדרעא. עוד דווח כי חמישה קצינים בצבא סוריה ותשעה חיילים ונגדים הצטרפו למפגינים במחאה על האלימות והמעצרים בדרעא.

עדי ראייה בדרעא דיווחו כי טנקים ונגמ"שים כיתרו הבוקר את העיר מארבעה כיוונים שונים. החשמל בה נותק, וקווי התקשורת באזור שובשו לחלוטין. הדיווחים מהעיר התבצעו בעיקר באמצעות טלפונים ניידים, שהסתמכו על רשתות תקשורת ירדניות. גורמים רשמיים בעמאן דיווחו כי הרשויות הסוריות נעלו את שערי הגבול בין שתי המדינות, דיווח שהוכחש בסוריה. לא ברור מדוע נקטו השלטונות בצעד זה, אך ייתכן כי מדובר בחשש שאמצעי תחמושת יוברחו מירדן ויגיעו לידי המפגינים.

פעילי זכויות אדם בסוריה מעריכים כי כמעט 400 בני אדם נהרגו במדינה, מאז התגברו בה ההפגנות בחודש שעבר נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. 112 מתוכם נהרגו רק ביום שישי האחרון.

* בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully