וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד שלח טנקים לדכא את המחאה; "הגופות נערמות"

טנקים פלשו לדרעא כדי לדכא בעוצמה את האופיזיציה נגד השלטון. כ-25 בני אדם נהרגו, ורשתות החשמל והתקשורת בעיר נותקו. "אל-ג'זירה" דיווחה כי שני קציני צבא ערקו לשורות המתנגדים

הנשיא אסד מעביר מסר ברור למפגינים נגד שלטונו. כוחות הצבא פתחו הבוקר (שני) במתקפה משולבת עם כוחות הביטחון על מוקדי האופוזיציה העיקריים בסוריה. עדי ראייה בעיר דרעא הסמוכה לגבול הירדני דיווחו על כ-25 הרוגים במהלך היום. בעיר החוף ג'בלה דווח על כ-14 הרוגים ביממה האחרונה. הדיווחים מסוריה מגיעים בצורה מקוטעת, שכן כתבים רבים של רשתות התקשורת הזרה גורשו מהמדינה בהוראת השלטונות. גם קווי התקשורת שובשו.

עם שחר פשטו טנקים של הצבא על דרעא, וירו ללא הבחנה במפגינים. לפי כמה דיווחים, בראש הכוחות עמד מאהר אסד, אחיו של הנשיא. במקביל, דיווחה רשת אל-ג'זירה מפי עדי ראייה בעיר כי שני קציני צבא החלו לירות לעבר חבריהם לכוח, כדי לאפשר לתושבים לגרור את גופת אחד מחבריהם אל אחד הבתים. לא נמצא אישור נוסף לדיווח.

עדי ראייה בדרעא דיווחו כי טנקים ונגמ"שים כיתרו הבוקר את העיר מארבעה כיוונים שונים. החשמל בה נותק, וקווי התקשורת באזור שובשו לחלוטין. הדיווחים מהעיר התבצעו בעיקר באמצעות טלפונים ניידים, שהסתמכו על רשתות תקשורת ירדניות. גורמים רשמיים בעמאן דיווחו כי הרשויות הסוריות נעלו את שערי הגבול בין שתי המדינות, דיווח שהוכחש בסוריה. לא ברור מדוע נקטו השלטונות בצעד זה, אך ייתכן כי מדובר בחשש שאמצעי תחמושת יוברחו מירדן ויגיעו לידי המפגינים.

"לא מצליחים לאסוף את הגופות"

נהג מונית מדרעא סיפר כי 3,000 חיילים פשטו על העיר וצבאו על הבתים. "יש נפגעים רבים. אמבולנסים אינם מצליחים לנוע ברחובות בשל הירי הכבד". לדבריו, "מדובר באנשיו של מאהר אסד. הם יורים בכל דבר שזז". אדם אחר סיפר כי התושבים חוסים בבתים ושהירי בסמטאות אינו פוסק. לדבריו, אש הצלפים אינה מאפשרת לתושבים לצאת החוצה ולאסוף את המתים, שגופותיהם נערמו ברחובות. הדיווחים על מניין ההרוגים בדרעא עדיין אינם ברורים לחלוטין, אך עדי ראייה מסרו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו בה במהלך היום. אחד התושבים דיווח כי ראה מכונית נעה לכיוון הגבול הירדני, ובה חמש גופות מחוררות בכדורים.

כוחות הביטחון הסוריים המשיכו היום לכתר גם את העיר ג'בלה שלשפת הים התיכון. חיילים טיפסו על גגות הבניינים והתבצרו בהם, וירו לכל עבר. תושבים דיווחו כי מאז אתמול, נהרגו בעיר לפחות 14 בני אדם.

פעילי זכויות אדם בסוריה מעריכים כי כמעט 400 בני אדם נהרגו במדינה, מאז התגברו בה ההפגנות בחודש שעבר נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. 112 מתוכם נהרגו רק ביום שישי האחרון. נציב האו"ם לזכויות אדם גינה את ההסלמה באלימות וקרא לשחרר לאלתר את האסירים הפוליטיים שנעצרו במדינה. בהצהרה שפרסם, אמר הנציב, נאבי פילאיי, כי "יש לחדול מהשימוש באלימות, ולערוך חקירה מקיפה ובלתי-תלויה של ההרג - ובכלל זה הריגתם לכאורה של אנשי ביטחון. יש להביא את האחראים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully