וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "גל מעצרים של מתנגדי השלטון בדמשק"

לדברי פעילי זכויות אדם במדינה, כוחות משטרה חשאיים פשטו הלילה על בתים של מתנגדי השלטון בפרברי דמשק וביצעו מעצרים. במהלך סוף השבוע נהרגו כ-120 מפגינים מירי כוחות הביטחון

כוחות משטרה חשאיים בסוריה פשטו הלילה (ראשון) על בתים של מתנגדי השלטון בפרברי דמשק וביצעו מעצרים. כך דיווחו פעילי זכויות אדם במדינה. עדי ראייה מסרו לסוכנות רויטרס, כי השוטרים היו לבושים בביגוד אזרחי וחמושים ברובים - ופרצו לבתים זמן קצר לאחר חצות. מספר פעילים נלקחו לחקירה.

במהלך סוף השבוע נהרגו כ-120 בני אדם, רובם מפגינים, באירועי המחאה נגד שלטונו של בשאר אסד. לדברי ארגוני זכויות אדם סוריים ובינלאומיים, מתחילת גל המחאה במדינה נהרגו לפחות 300 בני אדם מאש כוחות הביטחון.

לאחר התפילות במסגדים ביום שישי, עשרות אלפי בני אדם יצאו לתהלוכות המוניות בקריאה לרפורמות, ובמקומות רבים נשמעו קריאות להפיל את משטרו של אסד. ההפגנות נערכו ברבות מהערים של סוריה, מדרעא ועזרא בדרום ועד לבניאס וקאמישלי בצפון. באזור דמשק התקיימו הפגנות ענק בפרברים סיידה זיינב, דומא, ברזא ותיל. אולם ההפגנות בעיר הבירה עצמה היו מצומצמות.

אחרי שארה"ב ורוסיה גינו את האלימות נגד המפגינים בסוריה, גם האיחוד האירופי הצטרף הלילה לגינויים. שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, אמרה כי "הרשויות בסוריה חייבות לעצור מיד את התגובה האלימה שלהן להפגנות ולכבד את זכויות האזרחים במלואן. ההרג מזעזע ובלתי נסבל".

לדברי אשטון, הרפורמות במדינה יהיו אמינות רק באמצעות "שיפור משמעותי ואמיתי בשטח". אשטון קראה לממשלת סוריה לבצע רפורמות מדיניות נחרצות, "תחילה על ידי כיבוד זכויות האדם הבסיסיות, מתן חירויות בסיסיות וציות לחוק". אשטון סיכמה את דבריה באומרה כי "התהליך יכול להתרחש רק באמצעות סוף מיידי לכל האלימות המדכאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully